מהן הלוואות חברתיות והאם הריבית גבוהה או נמוכה יותר?

האם יצא לכם להיתקל במושג 'הלוואה חברתית'? אם כן, סביר להניח שהבחנתם במושג מתנוסס על גבי שלטי חוצות, או כמודעה אינטרנטית.

למעשה, מדובר בהלוואה שמסופקת על ידי חברת הלוואות חברתית, חברות מתפתחות שמקורן בחו"ל והן נועדו להוות דרך נוספת, לצד הבנק או חברת האשראי, לשם קבלת הלוואה.

הלוואות חברתיות נעשות על ידי קישור בין שני אנשים שלא מכירים זה את זה, האחד הוא הלווה והשני המלווה.

שיטת ההלוואה היא פנייה לגוף פיננסי המהווה תחלופה לבנק, אשר משדך את המעוניין בהלוואה לגורם שמספק הלוואה.

הדבר מתבצע בזירה האינטרנטית, בפלטפורמות בהן מתקבלים נתונים אודות מי שזקוק להלוואה ומי שמוכן לספק אחת, ואז נבחנת ההתאמה בין השניים.

לפניכם כל מה שחשוב לדעת בנושא.

 

שירותי חברות להלוואות חברתיות

הפנייה לאותן החברות נעשית כאמור דרך אתר האינטרנט, בבקשה לקבל או להעניק הלוואה. מדובר בתהליך די פשוט ומהיר, שכן כל מה שנדרש לעשות הוא למלא את הטופס המצוי באתר, וללחוץ על הכפתור 'שלח' בסיום.

חברת הלוואות חברתיות משמשת כאמור עבור הלווים מקור נוסף ללקיחת הלוואה, מלבד המקורות המוכרים האחרים. עבור המלווים מאידך, זוהי דרך נהדרת להשקיע את הכסף בתמורה לריבית יותר גבוהה בהשוואה לתוכנית פיקדון או חיסכון. כמו כן, השירותים שמציעות החברות מקטינים את הסיכונים הכרוכים בתהליך עבור המלווה, וחוסכים זמן והתעסקות מיותרים:

  • החברה אמונה על פירוק הסכום שהושקע על ידי המלווה, וחלוקתו למספר לווים.
  • החברה מבצעת את הבירור המקדים אודות רקע הלווים, וקובעת את דירוג האשראי שלהם.
  • החברה אחראית על הליכי הגבייה מול הלווים, ומעבירה את הכסף למלווים.

 

ריביות על הלוואות חברתיות

אם בריביות עסקינן, הלוואות חברתיות הן דרך מצוינת להשקיע כסף ולקבל ריבית עבורו, מבלי לחשוש מפני תנודות הריבית הקיימות בשוק או מהריביות הנמוכות שחלות על פיקדונות ותוכניות חסכון. כיצד זה מתבצע? חברת ההלוואות החברתיות מבזרת את הכסף בין כמה לווים, תוך הסדר של מגוון ריביות, זאת כדי שרווחי הריבית יהיו מקסימליים ולא יישקפו סיכונים ללווים שלא מצליחים לעמוד בתשלום.

החברה שאמונה על ההלוואות החברתיות מבצעת תחילה אימות של זהות הלווה, ולאחר מכן בודקת את דירוג האשראי שלו בהתאם לכל מני נתונים פיננסיים. החברות ניזונות ממידע המצוי במערכות מחשב ייעודיות שמשמשות לבדיקות רקע אודות המעורבים בהליך, וכן לפירוק כספו של המלווה לצורך מתן הלוואות שונות. זה מסייע ביצירת שורה של לווים פוטנציאליים כבר מההתחלה, תוך סינון מי שנקבע כי אין לו היכולת לעמוד בהחזרים. ככל שההלוואה נחשבת למסוכנת יותר, כך הריבית שתיגבה עבורה תהיה גבוהה יותר, ובמקרה הקיצוני יותר תידחה. אם קורה  מצב שבו הלווה לא משיב זמן את תשלומי ההחזר, החברה רשאית להפעיל הליכי גביה חוקיים שמגובים בחוק ומופעלים על ידי עורך דין.

 

שטרות של דולרים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מס
כללי
החזרי מס לעובדי מדינה – כיצד ניגשים לזה?

בעוד שבקופות המדינה ישנם מיליוני שקלים המיועדים למטרת החזרי מס, עדיין חלק מהאזרחים במדינה לא דורשים את מה שמגיע להם בחוק. וחבל. אם אתם מעוניינים לקבל החזרי מס לעובדי מדינה,

מדד נתונים
עסקים
האם משתלם להקים עסק בתקופת הקורונה?

הקמת עסק הינו אירוע גדול הנושא בחובו סיכונים בכל הזמנים. רוב העסקים אינם מצליחים לשרוד את שלושת השנים הראשונות. בתקופת הקורונה הסיכון גדל שבעתיים מסיבות מובנות. במאמר זה נסקור את

שיפוץ בית
כללי
פינוי בינוי ב-2020

בשנים האחרונות אנחנו שומעים על עוד ועוד מקומות שבהם מתבצעים פרויקטים של פינוי בינוי. לכן ברור מדוע גם אתם התחלתם להתעניין באפשרות הזאת, כי מי לא היה רוצה להגדיל את