מהי משכנתא הפוכה וכיצד ניתן לממש אותה?

לרוב, מי שעוסקים בעולם המשכנתאות ומבלים זמן רב בשיחה עליהן, אלו זוגות בגילאים צעירים שנמצאים בתהליך המפרך של רכישת דירה. ככל הנראה זהו נושא השיחה החם בכל פגישה של כמה זוגות צעירים: מאיזה בנק לקחת, מה מצב הריבית במשק, ואיזה הון ראשוני נצרך. אך משכנתא הפוכה, או בשמותיה הנוספים משכנתא פנסיונית או משכנתא לגיל השלישי, היא ייחודית לאזרחים מבוגרים מעל גיל 60, אשר זקוקים להלוואה גדולה מסיבה כלשהי ומחזיקים ברשותם נכס כלשהו. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, יותר מ- 80 אחוזים מתושבי המדינה מחזיקים ברשותם נכס אחד לפחות.

 

מה היא משכנתא הפוכה?

משכנתא הפוכה היא בעצם הלוואה גדולה שניתנת לאזרחים שעברו את גיל ה- 60, כאשר הנכס שברשותם משועבד לבנק עבור ההלוואה. ההלוואה ניתנת לאזרח רק לאחר שעבוד הנכס. בשונה ממשכנתא רגילה, הכסף המתקבל ממשכנתא הפוכה יכול לשמש את הלווה לכל צורך, ובנוסף, היא לא מוחזרת לבנק בתשלום חודשי קבוע. ניתן לקחת משכנתא הפוכה כדי לסייע לילדים לרכוש דירה, לשלם שכר לימוד עבור תארים, לשפץ את הבית, או לממן טיפול רפואי. מידע נוסף ומפורט תוכלו למצוא באתר מני גרופ.

 

תנאים לקבלת משכנתא הפוכה

כמו כל הלוואה, למשכנתא הפוכה יש שלל תנאים, חלקם נוחים יותר וחלקם מגבילים. סך ההלוואה יכול להגיע לסכום של עד כמחצית משווי הנכס המשועבד, ובתקופת הקורונה היו מקרים שבהם סך ההלוואה הגיע ל- 70 אחוזים משווי הנכס. כפי שנאמר, ההלוואה ניתנת אך ורק לבני 60 ומעלה שברשותם נכס היכול לשמש כערבון להחזר ההלוואה. לרוב, החזרי משכנתא הפוכה אינם החזרים חודשיים קבועים לאורך זמן רב, ישנה אופציה להשיב את כל הסכום לאחר פרק זמן ארוך יחסית. לקיחת משכנתא הפוכה מחייבת אפשרות לחתימה עצמאית באופן מודע ובצלילות מלאה על כל המסמכים הרלוונטיים. מעבר לזה, עבור קבלת משכנתא הפוכה דרושה חתימת הילדים המאשרת שהם מודעים לעובדה שהוריהם לוקחים הלוואה כזו.

 

החזר משכנתא הפוכה

ישנן 3 אפשרויות עיקריות להחזיר את ההלוואה. הראשונה היא מכירת הנכס. השנייה היא החזרים חודשיים של תשלומי ריבית בתמורה לסכום חודשי קבוע. השלישית היא קבלה והחזרה של כל סכום ההלוואה באופן מיידי ולא בתשלומים. כמובן שבכל זמן נתון אפשר לבצע פירעון מוקדם של ההלוואה ללא חיוב בעמלת פירעון מוקדם.

 

חברת מני גרופ

חברת מני גרופ היא גוף המרכז במקום אחד את סך הידע הדרוש כדי לבצע השקעה טובה. החברה עוסקת בתהליך משלב גיוס ההון להשקעה, יודעת לנצל ערוצי השקעה שונים גם למי שלא מחזיק ביד סכום כסף זמין להשקעה, ומסייעת בבחירת מסלול השקעה מתאים לכל אחד ואחד וליעדים אותם הוא מציב להשקעה. החברה מחזיקה בצוות עובדים מקצועי ומנוסה הבקיא בשלל תחומי ההשקעות כמו: נדל"ן, אגרות חוב, חברות אשראי ועוד.

בית

                                                       

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מתנות לחנוכת בית
מתנות
5 רעיונות מגניבים למתנות לחנוכת בית

מתנות חנוכת בית הן דרך נפלאה לברך מישהו על ביתו החדש ולגרום לו להרגיש רצוי. בעוד שמתנות חנוכת בית מסורתיות כמו נרות או כלי מטבח תמיד זוכות להערכה, לפעמים אתה