מהי החשיבות הפיננסית של קופת גמל להשקעה

קופות גמל להשקעה נהיו כלי פיננסי קריטי וחשוב עבור כל מי שמעוניין לעשות משהו מועיל בחסכונות שלו. פעם היו אומרים תן לכסף לעבוד בשבילך, כנראה שהתכוונו למוצר האטרקטיבי הזה. למי שלא בקיא במינוחים ובהבדלים של קופות הגמל השונות זו בדיוק הכתבה עבורכם. כל מה שצריך לדעת על קופות גמל להשקעה וההחשיבות הפיננסית שלהם.

 

מה זה קופות גמל השקעה?

קופות הגמל המסורתיות הן כלי חיסכון לטווח ארוך, שאת הכספים ממנו ניתן למשוך כקצבה רק לאחר גיל הפרישה. משרד האוצר אישר כלי חסכון אטרקטיבי ביותר, קופת גמל מסוג חדש – קופת גמל להשקעה. הקופה הזו מאפשרת לחוסכים ליהנות מהטבות של קופת גמל רגילה, אך עם יתרון – ניתן למשוך חלק או כל הכספים שנצברו בקופת הגמל להשקעה כהון בכל זמן נתון.  הקופות הללו מאפשרות הרב היותר מרחב וחופש פיננסי.

 

מה היתרון המשמעותי

זה  ללא "קנס"בניגוד למה שקורהבקופות הגמל המסורתיות. חוץ מדמי ניהול של בית ההשקעות ומס על רווחי ההון איןתשלומים נוספים.לחילופין ניתן למשוך את הכספים גם כקצבה חודשית פטורה ממס לאחר גיל 60. כך שאם תצרכו את הכסף ששמתם בקופה יותר מוקדם ממה שחשבתם לא תהיה בעיה למשוך אותו. אם אתם רואים שאתם מפסידים  לדוגמא תוכלו גם אז למשוך את הכסף ולשנות מסלול.

 

איך זה עובד

כל אחד רשאי להקים קופת גמל להשקעה בכל גיל. ניתן להפקיד עד בערך  72 אלף שקל בשנה בסה"כ. ניתן לעשות זאת או בהפקדה חד פעמית גדולה או בהפקדות חודשיות של מינימום 100 שקלים.הכספים ינוהלו על ידי בית ההשקעות שבחרתם המנהל את קופות הגמל להשקעה. ישנם מגוון רחב של מסלולי השקעה – מוטות מניות, מוטות אג"ח או שילוב של מניות ואיגרות חוב, לפי הנטיות והצרכים של כל לקוח. לקוחות יכולים לעבור ממסלול אחד למשנהו בכל עת, ללא תשלום מס.

 

איך כסף עובד בעצם?

ריביות אינפלציה ועוד הם גורמים מרכזיים בכלכלה שלנו. חלקנו בקיאים יותר חלקינו פחות, אבל כסף לא נשאר סטטי הערך של שקל משתנה בהתאם לתנועות השוק ואחוזי הריביות השונות. זה מה שמשנה לבסוף את יוקר המחייה, אם פעם יכלו לקנות דירה חדשה ב200 אלף שקל היום כבר לא נראה את פחות ממיליון. זה גם על הפריטים הקטנים כמו הקוטג' לדוגמא.

 

למה אם כן קופות גמל להשקעה חשובה

קופת גמל לשקעה מאפשרתלכסף שלכם להניב תשואות ולגדול עם השנים. בית השקעה טוב שמצליח להשקיע את הכסף שלכם במקומות הנכונים גורם לכך שסכום שהיה יושב לכם בעו"ש ומאבד מערכו עם השנים בשל האינפלציה לגדול. לא צריך לדעת איזה מניות מה מי להשקיע, בית ההשקעה עושה את זה עבורכם ואתם נחים ומבטיחים לעצמכם עתיד פיננסי יציב.

השקעה פיננסית

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
יד מבנה מבוטח
משכנתאות
מחזור משכנתא

בשנים האחרונות מחזור הפך להיות חלק אינטגרלי מהחיים שלנו. אך בעוד מחזור בקבוקים, ניירות וקופסאות הוא לא קונספט שמעורר בלבול מיותר למה למעשה מתכוונים אותם אנשים אשר מדברים על מחזור

חינוך פיננסי - כך תלמדו להתנהל עם כסף
טיפים פיננסים
חינוך פיננסי – כך תלמדו להתנהל עם כסף

בעולם שבו החלטות פיננסיות ממלאות תפקיד מכריע בחיינו, ישנה חשיבות גבוהה להיות בעל ידע ומיומנויות לנהל כסף ביעילות. חינוך פיננסי מסמיך אנשים לקבל החלטות מושכלות, לתכנן את העתיד ולהשיג יציבות