מהו ייעוץ עסקי ואילו עסקים זקוקים לו?

ייעוץ עסקי הוא תהליך אינדיווידואלי בו יועץ עובד עם בעל העסק או עם אחד המנהלים במטרה להגיע להישגים שנקבעו מראש. כיוון שכל עסק שונה, גם כל ייעוץ שונה כשהמשותף הוא שמעורב בו בעל מקצוע מנוסה, שמביא מתודות עבודה מקצועיות.

 

בשיתוף FRONTIS – ייעוץ עסקי

תהליך של ייעוץ עסקי נמשך תקופה קצרה יחסית כשלאחר שמושגות המטרות אפשר להיפרד או לקבוע חדשות ולצאת לתהליך חדש. כבר בתחילת הדרך חשוב להגדיר את המטרות, להבין מי יהיה מעורב בתהליך ולהיות נכונים לבצע שינויים וללמוד טכניקות חדשות.

לצורך הכתבה זו קפצנו לחברת  FRONTIS – ייעוץ עסקי ( אתר החברה:  https://frontis.co.il), על מנת להבין מהם הצעדים הנכונים בקפיצת העסק לשלב הבא.

 

עסקים אשר יכולים להרוויח מייעוץ עסקי

תהליך ייעוץ עסקי מאופיין כתהליך ממוקד וקצר טווח. כמעט כל עסק יכול להרוויח בשלב זה או אחר מפניה לגורם מקצועי אשר רואה את התמונה המלאה והאובייקטיבית ושמביא איתו ניסיון רב ומתודות עבודה מתקדמות. אלו הם חלק מהעסקים שיכולים להרוויח מהתהליך:

 

עסקים בתחילת הדרך

עסקים בתחילת דרכם יכולים להרוויח מיועץ עסקי ולצאת לדרך כשהם בטוחים בפעולות שלהם וממקסמים את ההשקעה באופן מידי. כבר בתחילת הדרך חשוב לבנות תוכנית עסקית, לבחון את האפשרויות וההזדמנויות הפיננסיות ולדעת כיצד נכון לעסק לפעול.

 

עסקים שנמצאים בצומת דרכים

גם עסקים חדשים וגם ותיקים יכולים למצוא את עצמם בצומת דרכים. בשלב בו ההחלטה הבאה עשויה להיות גורלית והמטרה שלהם היא לקבל את האחת הנכונה וליישם אותה בצורה הטובה ביותר. יועץ הוא גורם חיצוני ואובייקטיבי שיכול לסייע בתהליך קבלת ההחלטות ובאופן בו כדאי להוציא אותן לפועל.

 

עסקים שעומדים מול קשיים

עסקים רבים יכולים למצוא את עצמם בנקודה של אתגר וקושי. קשיי תזרים, בעיית ניהול, עזיבת כוח אדם, מתחרים שקמים, אתגרי ייצור, יכולים להיות חלק מכל עסק ואחת הדרכים להתמודד היא לפנות ליועץ אשר יוכל לנתח את המצב הנוכחי של העסק וליצור יחדיו תוכנית ליציאה מהקושי.

 

עסקים שחושבים על השקעה או מיזוג

השקעה גדולה, רכישה של עסק נוסף ומיזוג הם סיבות טובות לפנות ליועץ שיכול לבחון את העסקה באופן אובייקטיבי. במהלך הייעוץ לא רק שהעסקה תיבחן מבחינת ההיתכנות הכלכלית אלא לאן היא צפויה להוביל את העסק וכיצד נכון לבצע את התהליך שהוא מתכנן בצורה שתוביל לתוצאות הטובות ביותר.

 

עסקים שרוצים להתחזק בתחום ספציפי

ייעוץ עסקי נוגע לתחום מסוים שהעסק רוצה להתקדם או לפתור. תהליך שכזה יכול לתת מענה ממוקד לנושא שהעסק רוצה להשתפר בו. בין היתר ניתן לגעת בנושא הניהול, שיווק, מכירות, לבחון את נושא התמחור ועוד. הרעיון הוא להיות ממוקדים ולהוביל את העסק לתוצאות טובות יותר תוך זמן קצר.

 

ייעוץ עסקי זה יותר ממתן עצה

ייעוץ עסקי זה הרבה יותר מאשר קבלת עצה בזמן ובמקום הנכון. נתחיל מכך שהיועץ צריך להיות בעל מקצוע שלמד את התחום ורצוי שיהיה לו ניסיון עסקי קודם. כאשר היועץ מגיע לעסק עומדת לפניו מטרה אחת והיא לעמוד לרשותו בהתאם לתיאום הציפיות הראשוני. מעבר לתהליך מקצועי הוא מביא איתו אובייקטיביות שמאפשרת לו לראות את התמונה המלאה של מה שמתרחש ולהמליץ על פעולות שיש לבצע.

היועץ יכול לבחון את העסק ולזהות מכשולים אשר יתכן מאד שמקשים על הגדילה שלו. אותם מכשולים יכולים לעצור את הצמיחה, למנוע התייעלות ולעתים אפילו להקשות על המשך הפעילות. היועץ יכול להמליץ על פעולות אותן יש לבצע כדי להתגבר על המכשולים והוא יכול לסייע בהטמעה של טכניקות וטכנולוגיות על פי הנדרש. הוא יכול גם לספק הכשרה לבעל העסק, למנהלים ולצוותים.

במידה והעסק מרגיש שהוא "דורך במקום" ולא מתקדם ואולי אפילו לא יודע מה עליו לעשות כדי להתקדם, ייעוץ עסקי יוכל לעזור לו. בתהליך יוכל היועץ להביא רעיונות וזאת לאחר שיבצע מחקר שוק, מתחרים ויבחן את המטרות והחזון הגדול של העסק. במקרים מסוימים יכול להיות שהרעיונות יכללו מיזוגים, רכישות ואיתור ספקים ושותפים.

 

מטרות הייעוץ

לכל עסק יש צרכים שונים ולכן כל עסק יכול לפנות לתהליך הייעוץ מסיבותיו הוא. על העסק להגדיר את המטרות שלו כאשר היועץ יכול להשתלב בכל אחת מהבאות:

 

מסירת מידע ללקוח

אחת הסיבות לכך שעסקים פונים לייעוץ היא קבלת מידע כשלרוב המטרה היא לא רק לקבל ידע כללי אלא ספציפי שיכול לסייע לעסק בנקודת הזמן שהוא נמצא בה באותו הרגע.

 

פתרון בעיות ללקוח

העסק יכול להגדיר את הבעיות שהוא נתקל בהן ולפנות ליועץ שיעזור לו במתן פתרונות ויישום שלהם. מבעיות תזרים ועד שיווק וניהול, היועץ יוכל להציע פתרונות שנכונים לקשיים שהעסק מגדיר בתחילת הדרך.

 

אבחון והגדרת בעיות

במקרים רבים העסק יודע שיש לו בעיה כלשהי אך הוא לא בהכרח יכול להגדיר אותה. במקרה זה היועץ יכול לבצע אבחון מקיף תוך שהוא בוחן את נושא הכספים, התחרות ומשוחח עם העובדים ובהתאם יגדיר את הבעיות כך שהעסק יוכל להחליט כיצד לפעול.

 

מתן המלצות בהתבסס על האבחון

יכול להיות שהעסק ירגיש כי יש לו את הכלים להתמודד עם הבעיות השונות שהיועץ אבחן ויכול להיות שהוא ירצה שהיועץ יכוון אותו כיצד להתנהל לאחר האבחון. במקרה זה עסקים יקבלו המלצות ספציפיות שמתאימות לו.

 

סיוע ביישום הפתרונות

ההמלצות השונות יכולות להיראות פשוטות וניתנות ליישום והן יכולות להיראות מורכבות כשלעסק לא בהכרח יש את הידע הנדרש כדי ליישם אותם. במקרה השני היועץ יוכל ללוות את בעל העסק, המנהלים והמחלקות תוך שימוש בטכניקות שונות שהוא מכיר.

 

בניית צוות מאוחד

לפעמים ישנם אנשי מקצוע מעולים בעסק אך הם לא עובדים כיחידה אחת לטובת העסק. במקרה זה היועץ יכול לעבוד עם המנהלים ולבצע פעולות שונות שיעזרו לבנות צוות טוב יותר עם יחסים בריאים אשר ישפרו את האפקטיביות הארגונית.

חשבון

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
חבילות SIM
כללי
מה כוללות חבילות האי סים השונות?

בשנים האחרונות, טכנולוגיית ה- esim צוברת פופולריות כחלופה נוחה וגמישה יותר לכרטיסי SIM  רגילים. עם esim, אתה יכול לקבל אינטרנט ושיחות בכל מקום בעולם, מבלי צורך להכניס פיזית כרטיס SIM

מיסים ראשית
טיפים פיננסים
אתרים טובים לבדיקת החזר מס

במדינות רבות תשלום המיסים נעשה בסוף שנת המס, כאשר כל עובד מחשב את המיסים עליו לשלם ומשלם אותם בעצמו, בין אם הוא שכיר או עצמאי. בישראל המיסים משולמים באופן חודשי,