מהו חוק השכר שווה לעובדת ולעובד

חוק זה נועד לפקח על שוויון השכר בין נשים לגברים על ידי מעקב אחר הפערים בשכר בין עובד לעובד במקום העבודה.

התיקון לחוק מרחיב את חובת המעקב ממספר של מקומות עבודה מסוימים, בעיקר גופים ממשלתיים, לכל מקום עבודה.

ההבדל החובות הם לפי מספר עובדים.

 

חוק השכר שווה לעובדת ועובד

חוק השכר השווה חוקק ב-1996 ומטיל חובת שוויון בכל הנוגע לשכר במישור המגדרי. במילים אחרות החוק מחייב עסקים לשלם באופן שווה לכל עובד ועובדת המועסקים תחתם.

החוק חייב עסקים מסוימים לפרסם דו"ח שנתי המפרט את פערי השכר בין הגברים והנשים בכל מחלקה ולפי דרג העובדים. חוק שכר שווה לעובדת ולעובד החל מחודש יוני 2022 יהיה כפוף לתיקון העדכני ביותר לחוק, הנוגע לעסקים עם יותר מ-518 עובדים.

 

התיקון לחוק השכר שווה לעובדת ועובד

התיקון העדכני ביותר לחוק ייכנס לתוקף מחודש יוני 2022, בו יהיו מחויבים כל העסקים בעלי יותר מ-518 עובדים ל-3 חובות חדשות.

 

  1. דו"ח פנימי

כאמור מקומות העבודה האלו יחויבו בהפצת דו"ח פנימי לעובדי ועובדות העסק בו מפורט השכר של כל הנשים והגברים במחלקות השונות לפי דרג. הדו"ח הזה חייב להיות שנתי ולפי התיקון על הראשון להיות מוגש ביוני 2022 כאשר הוא תקף לשנת 2021.

 

  1. העברת מידע זה לכל עובדת ועובד באופן פרטני

על כל מקום עבודה מוטלת חובה ליידע כל עובד ועובדת בנתונים הרלוונטיים לקבוצה אליה היא או הוא משתייכים באחוזים, וזאת על בסיס שנתי.

 

  1. פרסום דו"ח באופן פומבי

על העסק לפרסם את הדו"ח הפנימי בנוסף לנתונים באחוזים על כל העובדים המקבלים שכר מתחת לממוצע לפי מין, באנונימיות כמובן. על הדו"ח הפומבי להיות נגיש לציבור הרחב גם ברשת ולאפשר את העיון בו לכל מי שמעוניין בכך.

על מעסיקים עם פחות מ-518 עובדים לא חלה חובה לפרסם דו"ח פנימי או חיצוני, אך מוטלת עליהם החובה לספק את המידע הרלוונטי מבחינת שכר לכל עובד או עובדת הדורשים בכך.

 

חשיבות הכנת ופרסום הדו"ח

אי הכנה ופרסום של הדו"ח בעייתית מכמה בחינות. ראשית, מאחר ולפי החוק כל עסק מעל 518 עובדים נדרש בהכנת הדו"ח אי הכנתו ופרסומו באופן פנימי וחיצוני עלולים לגרור קנסות ואף זמן מאסר בפועל.

מהבחינה העסקית הדו"ח משמש תיעוד של השכר לפי משרה, דרג, מחלקה, וכו'. כאשר עובד או עובדת טוענים שעברו הפליה על רקע מגדרי הדו"ח יכול להוכיח אחרת, או לספק הסבר לפער אם קיים כזה. כך קיים יותר בטחון בקרב העובדים על הוגנות השכר שלהם, ובטחון משפטי לעסק עצמו במקרה של תביעה.

 

לסיכום

חשוב מאוד בתור בעלי עסק להיות בקיאים בכל החוקים החלים על עסקים ומה השלכותיהם, וחוק זה אינו שונה. על מנת להבטיח את ביטחונכם וביטחונם של העובדים שלכם יש להקפיד על שמירה על החוק.

פטיש מזהב

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
טיפים פיננסים
ייעוץ כלכלי למשפחות במשבר

למרות שהתנהלות כלכלית זה לכאורה משהו שכל אחד מאיתנו עושה כבר עשרות שנים, בפועל לא כולנו עושים זאת בצורה נכונה. לכן, אם המשפחה שלכם נמצאת במשבר, או שאתם חוששים שאתם

השכרת משרדים
כללי
מה חשוב לבדוק כשמחפשים משרדים להשכרה?

כאשר בעלי עסקים או מנהלים מחפשים משרדים להשכרה, ההחלטה יכולה להיראות מבלבלת. עם כל כך הרבה גורמים שיש לקחת בחשבון – החל ממיקום וגודל ועד לתשתיות ותקציב – קבלת ההחלטה

5 דברים שאתם חייבים בעסק שלכם
עסקים
5 דברים שאתם חייבים בעסק שלכם

כשמדובר בניהול עסק מצליח, ישנם מוצרים מהותיים מסוימים הממלאים תפקיד מכריע בהבטחת פעולות חלקות ויצירת רושם חיובי על הלקוחות. פריטים חיוניים אלו יכולים לשפר את יעילות העסק שלך, לשפר את

דולרים
הלוואות
הסיבות הנפוצות ביותר ללקיחת הלוואה

קיימים כיום מגוון סוגי הלוואות. הלוואה בנקאית וחוץ בנקאית, הלוואה לטווח קצר וארוך. את סוגי ההלוואה נתאים לצרכים המשתנים בגינם נבחר לקחת את ההלוואה. משתנים אלו עשויים לכלול את מצבכם