למי מתאימה אפשרות גרירת משכנתא?

מה זה גרירת משכנתא?

גרירת משכנתא היא פעולה שבמסגרתה מועברת המשכנתא מנכס אחד לנכס אחר. הפעולה יכולה להתבצע כתוצאה ממכירה וקנייה של נכס במקביל, או במקרים של גירושין או העברת המשכנתא בין נכסים. במסגרת תהליך גרירת המשכנתא נשמרים תנאי ההלוואה הנוכחיים ורק הנכס המשועבד מתחלף.

מתי כדאי לגרור משכנתא

תהליך של גרירת משכנתא כדאי במידה ויש לכם משכנתא בתנאים טובים ואתם לא רוצים לאבד אותה. במצב זה, כדאי לגרור אותה לדירה החדשה ולהוסיף עליה את המשכנתא החדשה. חשוב לציין כי אם יש לכם משכנתא בתנאים לא טובים, אין טעם לגרור אותה וכדאי לקחת משכנתא חדשה.

תנאי גרירת משכנתא

על מנת לדבר על אופציה לגרירת משכנתא, תצטרכו לעמוד במספר תנאים:
1. אתם צריכים שיהיה נכס בבעלותכם.
2. יש משכנתא על הנכס שבבעלותכם.
3. צריך שהמשכון יהיה רשום לטובת הבנק אליו פניתם בנושא הגרירה ובו עשיתם את המשכנתא, משום שאין אפשרות לגרור משכנתא לבנק אחר.
4. ערך הנכס החדש צריך להיות מעל גובה המשכנתא שנלקחת.
5. במידה ולקחתם הלוואת זכאות, הנכס שאליו אתם גוררים את המשכנתא צריך לעמוד באותם התנאים שהנכס הישן עמד בהם בכדי להמשיך את הזכאות.
6. אם הנכם גוררים משכנתא לנכס שבבנייה עצמאית או מקבלן, הגרירה יכולה להתבצע רק כאשר לאחר סיום בניית היסודות של הנכס שבבנייה.
7. בשביל גרירת משכנתא, תצטרכו ערבים על המשכנתא, ורצוי את אלו שחתמו על המשכנתא בפעם הראשונה.
8. תצטרכו למכור את הנכס הקיים שיש עליו משכנתא בטווח של עד 24 חודשים, אם כבר קניתם נכס חדש.
9. תצטרכו לקנות נכס חדש בטווח של 24 חודשים אם כבר מכרתם את נכס הישן.

 

באילו מקרים תקבלו סירוב על גרירת משכנתא

ישנם כמה מצבים בהם אתם עלולים לקבל סירוב על גרירת משכנתא:

 גרירת משכנתא לדירה זולה יותר כאשר עברתם את אחוז המימון.*
כאשר העסקה מהווה סיכון עבור הבנק.*
* אם יש לכם חיווי אשראי שלילי, דירוג אשראי נמוך, צ’קים שחזרו או תשלומי משכנתא שלא שילמתם בזמן.
* במידה ויש הגבלות על החשבון, כמו עיקול, הוצאה לפועל וכדומה.

 

תהליך גרירת משכנתא

תהליך גרירת משכנתא דומה מאוד לתהליך לקיחת משכנתא ראשונה. הבנק בוחן את הנכס ואת היכולות הפיננסיות של הלווים לפני שמאשרים גרירה. במידה ויש אישור, התהליך לא צריך להיות ארוך. עם זאת התהליך יכול להיות קצר, אך גם עלול להמשך זמן רב.

 

לסיכום

חשוב לדעת, כי תהליך של גרירת משכנתא הוא תהליך הדורש מסמכים רבים וכרוך בבירוקרטיה שעלולה להימשך זמן רב. עם זאת, גרירת משכנתא משתלמת ומומלצת כאשר תנאי המשכנתא הקיימת טובים מאוד, אין הון עצמי, ובמידה והנכם עומדים תנאים הנדרשים

https://www.mashcantainfo.com

משכנתא

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
גלישה דרך מחשב
טיפים פיננסים
להיות בבנק מבלי להגיע לסניף

הבנקים במדינת ישראל עברו בשנים האחרונות שינויים משמעותיים גם בימים אלה ממשיכים השינויים לתת את אותותיהם. אם בעבר הלא רחוק ניתן היה למצוא סניף בנק כל שהוא בכל פינה, הרי

מספר וירטואלי לעסקים
עסקים
חיים ב – 2050: הכירו את המספר הוירטואלי לעסקים!

הכירו את המספר הוירטואלי לעסקים, ככל שעסקים ממשיכים להסתגל לעידן הדיגיטלי, חיוני להתעדכן בטכנולוגיה העדכנית ביותר כדי להישאר לפני המתחרים. אחד המרכיבים המרכזיים לכך הוא הטמעת מערכת מספרים וירטואלית לעסקים.

סיוע כלכלי
פיננסים
אתם זקוקים לסיוע פיננסי? הכירו את ניו קרדיט!

היום, יותר מתמיד, אנחנו זקוקים לכתף תומכת וליווי צמוד במגוון תחומים. אחד הבולטים שבהם הוא תחום הפיננסים, שלעתים עלול לטלטל את עולמינו. בזמנים כאלה כדאי להסתייע בגוף חיצוני ואובייקטיבי, ידאג