למה מומלץ לבצע איחוד הלוואות

אחד האתגרים המרכזיים ביותר בסדר היום המודרני הוא ניהול המצב הכלכלי.

במקרים רבים, נדרשת עזרה חיצונית בדמות הלוואה, המונעת נזק מיידי.

אך מה עושים כאשר הלוואה גוררת הלוואה, ובלי לשים לב ההחזרים החודשיים הופכים לנטל הכלכלי המרכזי? ובכן, צעד חשוב ביציאה מהמצב הזה הוא איחוד ההלוואות.

 

אז על מה בעצם מדובר

רובם המוחלט של הצרכים החומריים ממולאים בתמורה לסכום כספי, ולעיתים קרובות מצב של ריבוי הוצאות גורר לקיחת הלוואה, המוחזרת בתשלומים חודשיים בתוספת ריבית. כאשר המצב הכלכלי דוחק והצורך לקחת הלוואה עולה פעם אחר פעם, עלול להתרחש מצב בו נלקחות כמה הלוואות.

אולם, החזרי ההלוואות החודשיים מהווים נטל כלכלי בפני עצמם, במיוחד עקב הריבית המתלווה להחזר ההלוואה. לפיכך, עומס של כמה הלוואות יכול להפוך להוצאה מסוכנת של סכום כספי גבוה מאוד, המפוזר בין כמה אפיקי החזר שונים.

איך אפשר להשתלט על כל ההוצאות הללו? כאן נכנסת לתמונה האופציה של איחוד הלוואות.

 

השלם משתלם מסך חלקיו

איחוד ההלוואות, כשמו כן הוא, זהו מהלך של סגירת כל ההלוואות הקיימות, ולקיחת הלוואה אחת גדולה על חשבונן. למעשה מדובר בהמרת כל החזרי ההלוואה השונים להחזר חודשי גדול ויחידי. זוהי האופציה המומלצת ביותר (מסיבות אותן נפרט בהמשך) להתחלת שגרה כלכלית בריאה שמטרתה להישאר ללא חובות.

 

הדרכים הנפוצות לאחד הלוואות

את תהליך איחוד ההלוואות ניתן לעשות אצל כל גוף פיננסי אמיד שביכולתו לספק נזילות (בתי השקעות, בנקים, חברות אשראי וכו').

הליך בחירת הגוף הפיננסי ממנו ניקח את ההלוואה הגדולה הוא בעל משמעותיות ארוכות טווח ולכן יש לשקול בכובד ראש לאיזה גוף לפנות, בהתאם לתנאים ולריבים שהוא מציע. לעיתים ניתן להיעזר ביעוץ מקצועי חיצוני דוגמת יועצי פיננסים או משכנתאות.

יש לציין כי האופציה לאיחוד הלוואות אינה רבת פעמים, ולאחר שניתנה כבר פעם אחת על ידי גוף פיננסי כל-שהוא, סביר להניח שהוא יקשה על מתן הלוואה גדולה בפעם הנוספת לאותו אדם.

 

מהם היתרונות באיחוד ההלוואות?

ריבית נוחה

ברוב המקרים, הגופים הפיננסים יאפשרו למבקש הלוואה למטרת איחוד הלוואות ריבית אטרקטיבית ונמוכה יותר מממוצע הריביות של ההלוואות שברצונו לסגור. זאת מכיוון שמדובר בהלוואה גבוהה ולטווח ארוך.

 

התנהלות מסודרת יותר

התנהלות מול גורם הלוואה אחד בעל מסלול וריבית אחידים מנגיש ומקל על התכנון העתידי וידיעת המצב הפיננסי הנוכחי עבור בעל ההלוואה. בנוסף, קיומן של כמה הלוואות במקביל מהווה מעמסה פסיכולוגית מייאשת וכזו שקשה לפקח עליה באופן מיטבי ויום-יומי.

 

הימנעות מעמלות ובירוקרטיות מיותרות

התחייבות לכמה גופים פיננסיים שונים כרוכה בתהליכים בירוקרטיים מייגעים כחלק מניהול ופיקוח של ההלוואות בשגרה. בנוסף, גופים פיננסיים נוטים לדרוש עמלה על מגוון רחב של פעולות משרדיות, ויש לקחת את זה בחשבון.

 

שטרות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
גרף
השקעות
ניהול השקעות – מה הסוד הטמון בכך

ככל שאתם הולכים ומתבגרים, כך אתם יכולים להיות פתוחים יותר למגוון ערוצים שיכולים לעזור לכם לעשות צעדים נכונים בעזרת הכסף שלכם. אחד מהאפיקים שהרבה אנשים מתחברים אליהם היום בעניין הזה

ניצול מערכות יחסים פוגעניות בעבודה
כללי
ניצול יחסי מרות בעבודה – מה עליי לעשות?

ניצול של יחסי מרות במקום העבודה היא תופעה מצערת ולא חוקית. החוק עומד לטובתו של הצד המוחלש באופן מובנה ביחסים בעלי פוטנציאל לניצול יחסי מרות במקום העבודה. במידה ועברתם ניצול