למה כיום יותר קל לעשות השקעות בדובאי

בטח אם יוצא לכם לקרוא ולראות קצת חדשות, במיוחד אם מדובר בחדשות מהתחום הכלכלי, וודאי ראיתם חברה ישראלית, או איש עסקים מסוים שמתפארים בהשקעה בדובאי. אז למה כל כך הרבה ישראלים נוהרים להשקיע בדובאי?  למה זה משתלם? כל התשובות כאן.

 

מאיפה הכל התחיל?

הסכמי אברהם, כפי שמכונים הסכמי השלום עם איחוד האמירויות הפכו את מדינות המפרץ ליעד מועדף על ישראלים. מלבד החשיפה לתרבות הערבית העשירה, אזרחי ישראל חיפשו, ומצאו גם את ההזדמנויות הכלכליות. חברות רבות התקשרו עם חברות מדובאי ומאיחוד האמירויות, אנשי עסקים טסים מדי יום בין המדינות, והיחסים הכלכליים בין המדינות פורחים.

 

אז מה מיוחד כל כך בדובאי?

בשנים האחרונות הכלכלה של מדינות המפרץ ובייחוד איחוד האמירויות, המדינה בה נמצאת דובאי, צומחת במהירות. המדינות הללו, שבעבר התבססו כמעט אך ורק על ייצוא נפט, הבינו שעליהן להשקיע גם בתחומים נוספים, והפכו לרכזים תיירותיים ועסקיים גדולים. דובאי, ובה שדה התעופה הבינלאומי שלה, אף כונתה "שדה התעופה הצומח בעולם", והנמל המלאכותי שם, ג'בל עלי הוא הגדול בעולם מסוגו.

 

ועדיין? למה שווה להשקיע שם?

האטרקציות התיירותיות, הפסטיבלים בכל עונה, אירועי ספורט ומרוצי סוסים, הופכים את דובאי ליעד מועדף על תיירים רבים. השקעות בדובאי, בעיקר בתחום הנדל"ן, אך לא רק, הפכו את דובאי ליעד אידאלי. ריבוי האטרקציות, בצירוף העובדה שהעיר עוד יחסית זולה ביחס למדינות במערב, הופכות את העיר דובאי ליעד מועדף למשקיעים, והעיר עצמה מאוד תומכת ורוצה במשקיעים הללו.

 

קלות עשיית העסקים

מדובר במדינה שקל בה מאוד לעשות עסקים, לפי המדדים העולמיים, היא הייתה בשנת 2019 במקום ה11 בעולם מבחינת קלות עשיית עסקים. ניתן לרכוש שם 100% מחברות, כך שהן הופכות להיות בבעלות זרה מלאה. לאחר מכן המדינה מאפשרת מתן אשרת שהייה למשך 10 שנים למשקיעים, וכך השקעות בדובאי הופכות למצרך מבוקש.

הבירוקרטיה שם מדהימה, כי כמעט ואינה קיימת. רישום של נכסים, מיסים, אכיפת חוזים מטעם הממשלה, והיתרי בניה, הכל מתרחש באופן מידי, ובעדיפות מאוד גבוהה לזרים.

 

מיסים נוחים

באיחוד האמירויות, ובתוכה דובאי, אין מס הכנסה כלל, אין מס רווחי הון ומס במקור, מה שגורם למשקיעים מכל העולם כולו להגיע לדובאי. אין ספק שבתחום הזה למדינת ישראל יש הרבה מה ללמוד מהם.

לסיכום, מדינות המפרץ, ובעיקר איחוד האמירויות, הבינו שהתבססות על נפט בלבד כמשאב כלכלי, שמחזיק את הכלכלה כולה, הוא לא דבר אפשרי במאה ה21, ולכן ביצעו ממש מהפיכה.

הקימו אתרי אטרקציות עצומים, קידמו בנייה והשקעה בתשתיות, והפכו את דובאי וערים נוספות למרכזים עסקיים ותיירותיים עולמיים. מהלך זה, מביא אלפי ועשרות אלפי משקיעים מכל העולם, שמבינים את הפוטנציאל שיש בכלכלה צומחת שכזו, ומשיקים שם ממיטב הונם. הקלות במיסים, קלות הרגולציה, אלו הגורמים שבעיקר מביאים את המשקיעים.

השקעות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
הכנסות הפנים ראשית
מיסים
מה זה שירות הכנסות הפנים בארצות הברית?

רשויות המיסים בארה"ב ידועות בכינוי "שירות הכנסות הפנים", או באנגלית "Internal Revenue Service" ובקיצור: IRS. זוהי כנראה רשות המיסים המפורסמת ביותר בעולם ויש לכך סיבות טובות… אז מה חשוב לדעת

עסקים
מה עדיף להיות עוסק מורשה או עוסק פטור

פתיחת עסק עצמאי מחייבת בפתיחת תיק במס הכנסה ובביטוח הלאומי כעובד עצמאי. ההבדל הוא אם נרשמים כעוסק פטור או כעוסק מורשה. המאמר יציג את ההבדלים בין שני המצבים ומה עדיף

מטבעות ושעון
הלוואות
3 סוגי הלוואות ללא אישור הבנק

הגבלה של חשבון בנק, הוא מצב שהו אנשים נקלעים למצבים שאינם יכולים לעמוד בהתחייבות שלהם. לעיתים יש מקרים שאנשים מסוימים מנהלים את חשבון הבנק שלהם ואת חשבון הצ׳קים שלהם בצורה