האם משתלם להקים עסק בתקופת הקורונה?

הקמת עסק הינו אירוע גדול הנושא בחובו סיכונים בכל הזמנים. רוב העסקים אינם מצליחים לשרוד את שלושת השנים הראשונות.

בתקופת הקורונה הסיכון גדל שבעתיים מסיבות מובנות.

במאמר זה נסקור את החסרונות ואת היתרונות של הקמת עסק חדש בימי הקורונה וננסה לצאת עם תשובה ברורה בסופו.

מוכנים? בואו נתחיל!

 

למה לא?

בירוקרטיה:

מדינת ישראל היא מדינה ברוכת דמוקרטיה. זה אינו סוד שפתיחת עסק הינו עניין מורכב ומסורבל מבחינה בירוקרטית, אפילו בימים כתיקונם. ניתן למלא טופס אינטרנטי לקבלת עוסק פטור או עוסק מורשה, אך יש צורך להגיש אותו פיזית במשרדי המע"מ. בתקופת הקורונה ישנם הגבלות על התקהלויות וצמצום שעות קבלת הקהל וכתוצאה מכך זמני הבירוקרטיה מתארכים אף יותר מהרגיל.

 

אי יציבות תעסוקתית:

גיוס עובדים בתקופת הקורונה הינה משימה קשה ומורכבת כיוון שלא ניתן להבטיח בטחון תעסוקתי. הסגרים הרבים והאי וודאות מקשים על בניית יציבות ורציפות תעסוקתית דבר הגורם לעובדים רבים להימנע מלעבוד, וכן גורם לנזקים כלכליים למעסיק.

 

אי יציבות הכנסתית:

בעיה נוספת העולה מהסגרים הרבים היא אי יציבות בהכנסות. בתי עסק שאינם יכולים לעבוד בזמן הסגרים נכנסים לתקופות של בצורת בהכנסות דבר המכניס לחובות ומקשה על בניית תזרים מאוזן.

 

התאמה לקורונה:

עסקים רבים אינם בנויים לעבוד במתכונת הקורונה. עסקים שדורשים נוכחות פיזית (מספרה, סלוני יופי, חדרי כושר וכדו') אינם יכולים בעצם הגדרתם להתאים את עצמם להגבלות הקורונה ולכן מובטח להם אי וודאות תמידית. רוצים לפתוח מכון מסאז'? אולי כדאי לחכות קצת…

 

למה כן?

עסקים זולים:

חנויות רבות נסגרות וכתוצאה מכך יש הצפה של השוק בנכסי נדל"ן במתחמי העסקים. כשההיצע עולה המחיר כמובן יורד. אנשי עסקים רבים ממהרים כיום לרכוש עסקים לאור המחיר הנמוך וההיצע הרב.

ניצול שוק העבודה:

שוק העבודה מפוצץ באנשים סופר – מוכשרים שרק מחכים להזדמנות למצוא עבודה. עובדים מוכשרים רבים פוטרו או יצאו לחל"ת ארוך, מצב אותו אתם יכולים לנצל לטובתכם.

 

צמצום התחרות:

בעקבות הקורונה עסקים רבים נסגרו או צמצמו משמעותית את פעילותם, דבר היכול להוות יתרון עצום עבורכם! התחרות נגדכם קטנה משמעותית, דבר המאפשר לכם להרוויח יותר וכמו כן מאפשר לכם להשקיע פחות בפרסום ושיווק.

 

קביעת חוזה מותאם:

יתרון מרכזי של בעל עסק המושק עכשיו לעומת עסק קיים שנכנס לקורונה היא היכולת לקבוע בחוזה מראש תנאי ביטול או אי שילום שכירות עקב הקורונה. ביכולתכם לדרוש מראש הכנסת סעיפים ותנאים מסוימים שיאפשרו לכם בטחון יחסי לעתיד.

 

בניית עסק מותאם:

יתרון נוסף של הקמת עסק בתוך ימי הקורונה היא היכולת לבנות מראש את המערכת באופן שיתאים לקורונה. הרחבת שירות הלקוחות הטלפוני, בניית תשתית חזקה לעבודה מהבית, בניית מערך תשלום אינטרנטי, ועוד, הם רק חלק קטן מההתאמות שניתן לתכנן מראש על מנת שהעסק שלכם ייכנס לשוק העבודה בצורה חזקה ולא יצטרך לעבור את מערכת השינויים וההתאמות שעברו העסקים הקיימים מלפני כן.

 

לסיכום

פתיחת עסק הינו צעד משמעותי, מרגש וגדול. חשוב לבדוק אותו מכיוונים רבים, לשקול יתרונות וחסרונות במיוחד בתקופה זו ולהתייעץ עם אנשי מקצוע, למשל תוכנית עסקית המכינה אותך בצורה הטובה ביותר ומונע ממך הפתעות עתידיות. חשוב לוודא שהעסק יכול לפעול במתכונות מגוונות, ושהוא יהיה רווחי גם לאחר הקורונה. תקופת הקורונה היא תקופה מצוינת להתחיל עסקים מסוימים, וזמן מצוין לתכנן את העסק לפרטי פרטים כדי שכשתקופת הקורונה תיגמר – תוכל להתפוצץ קדימה ולטרוף את העולם.

 

איש ומשקל

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
לוגו של מסעדה
עסקים
מתי חשוב להשתמש בלוגו העסק שלכם?

הלוגו שלכם הוא הנכס השיווקי שלכם שמייצג את החברה. שיווק הוא תחום שצריך לעבוד כל הזמן אך יש פעמים שצריך לחזק אותו או להבליט אותו. הלוגו שלכם, כמו כל תחום

מיסים ראשית
טיפים פיננסים
אתרים טובים לבדיקת החזר מס

במדינות רבות תשלום המיסים נעשה בסוף שנת המס, כאשר כל עובד מחשב את המיסים עליו לשלם ומשלם אותם בעצמו, בין אם הוא שכיר או עצמאי. בישראל המיסים משולמים באופן חודשי,