מילה מרו"ח: כל התהליך מפתיחת החברה ועד ניהולה השוטף

אם אתם מתכננים לפתוח חברה, חשוב שתכירו היטב את ההבדלים שבין חברה בע"מ לעוסק יחיד או לשותפות. לחברה בע"מ יש יתרונות וחסרונות, ולכן צריך ללמוד היטב את הנושא לפני שמקבלים החלטה. אם כבר החלטתם לפתוח חברה, קודם כל נאחל לכם הרבה הצלחה. הכנו כאן במיוחד עבורכם מדריך קצר וברור שבו תוכלו ללמוד על כל התהליך: מפתיחה החברה ועד לשלב שהיא כבד מתפקדת וזקוקה אך ורק לניהול שוטף.

 

מה המשמעות העיקרית של חברה בע"מ?

פתיחת חברה היא צעד משמעותי מאוד מבחינה עסקית. היתרון העיקרי של חברה בע"מ הוא שהחברה למעשה נחשבת לישות עצמאית משפטית, ונפרדת מהבעלים שלה. כך למשל, אם החברה חלילה נקלעת לקושי כלכלי או נמצאת בחובות, אי אפשר לתבוע את בעל החברה ברמה האישית, אלא אפשר לתבוע רק את החברה. לחברה בע"מ יש עוד יתרונות בהשוואה לעוסק מורשה, והם מתרכזים בעיקר בפו התדמיתי והשיווקי.

פתיחת חברה

השלב הראשון – רישום חברה

בשלב הראשון תצטרכו לבחור שם לחברה, ולרשום אותה אצל רשם החברות – הגוף החוקי האחראי על החברות במדינת ישראל. כדאי לחשוב מראש על כמה שמות חילופיים לחברה, מכיוון שיכול להיות שהשם שתרצו יהיה תפוס.

לרשם החברות תצטרכו למסור כתובת רשמית של החברה, מידע על בעלי המניות ורמת האחזקה שלהם, מיהם הדירקטורים, ומסמכים שונים כמו תקנון החברה, תצהירים של הדירקטורים ובעלי המניות, ולשלם אגרה. את כל זה אפשר לעשות דרך האינטרנט.

 

השלב השני – חשבון בנק עסקי

בשב השני תצטרכו לפתוח חשבון בנק עסקי לחברה. גם לבנק תצטרכו לשלוח טפסים, מסמכים, ואישורים שונים. הבנק ידרוש מכם להגיע פיזית לסניף עם המסמכים חתומים על ידי עורך דין, ולהביא איתכם חותמת של החברה. שקלו האם אתם רוצים להנפיק גם כרטיס אשראי עבור החברה.

פתיחת חברה

השלב השלישי – עבודה מול רשויות המס

חברה בע"מ חייבת להיות רשומה במע"מ, ביטוח לאומי, ובמס הכנסה. רק אחרי רישום החברה ופתיחה של חשבון בנק לחברה אפשר לפתוח לה תיקים ברשויות הללו. את כל זה יוכל לעשות לכם רואה החשבון של החברה.

 

השלב הרביעי – רואה חשבון

על פי חוק, כל חברה בע"מ חייבת רואה חשבון מוסמך. רואה החשבון מנהל את העניינים הפיננסים, ומדווח באופן שוטף לרשויות המס. הוא אחראי למשל על הגשת דוח שנתי, ויכול גם לייעץ ולסייע לכם בשלל החלטות הקשורות לעולם הפיננסי ובמה שקשור לייעוץ עסקי, תיאום מס, חשבונאות, ועוד. כדאי להיעזר ברואה חשבון מקצועי ומנוסה, איש מקצוע טוב יכול לחסוך לכם לא מעט כסף, זמן, ובעיות.

 

סיכום

מזל טוב! אחרי שביצעתם בהצלחה את כל השלבים הללו אתם בעצם בעלים של חברה בע"מ. חשוב להקפיד על כל הדרישות הבירוקרטיות, ולהיעזר ברואה חשבון כדי שהכל יהיה מהיר ונוח יותר.

פתיחת חברה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
גבר דייג
טיפים פיננסים
הגיע הזמן שתכירו את הר הכסף

אם גם אתם אנשים שחיים בצורה מודרנית, עובדים קשה ונשארים הרבה פעמים שעות נוספות בעבודה, ברור לגמרי מדוע כסף חשוב בעיניכם. למרות שיש עוד אלמנטים חשובים בחיינו, אי אפשר להתכחש

פטיש מעץ
עריכת דין
מה היא תביעת נזקי מים ומתי נגיש אותה?

נזקי מים הם בעיה שעלולה לפגוע בכל בעל בית, בכל עת. בין אם זה בגלל אסון טבע, צנרת שבור, גג דולף או אסלה שעולה על גדותיה, ההשלכות עלולות להיות קשות.

כסף, בית ושעון
השקעות
איך להשקיע בקרקע בצורה נכונה ואחראית

ישנם סוגים רבים של השקעות. אחת ההשקעות שנחשבות למשתלמות ביותר היא השקעה בקרקע. אולם, אנשים רבים לא מבינים בהשקעה בקרקעות, ולכן מפספסים מתחת לאפם את העסקאות המשתלמות ביות. אנחנו פה

דלת וחלון
משכנתאות
איך לוקחים משכנתא בימינו

לקחת משכנתא זה אומר, לפני הכול, להתחייב לתשלומים קבועים בחודש לאורך שנים רבות. אומנם זה נכון שעבור רבים מאיתנו אין כל דרך אחרת לממן את הדירה שעליה אנחנו חולמים, אך