שני טיפים מעשיים לקניית דירת נופש

מי יכול לסרב לחופשה חלומית בדירת נופש פרטית? ועכשיו תוסיפו לזה עלות נמוכה, ורווחים גבוהים, וקיבלתם מתכון לשלמות.

השקעה בקניית דירת נופש יכולה להיות שילוב נפלא של הכנסה גבוהה מנדל"ן מצד אחד, ומצד שני מקום שאפשר לנצל לטובת חופשה פרטית במכיר זול.

 

השקעה בדירות נופש

אנשים רבים מחפשים כיצד להשקיע את כספם בצורה יעילה, שתניב רווחים גבוהים ויציבים. אחת מדרכי ההשקעה היא כמובן נדל"ן, קניית דירות והשכרתן. בדרך כלל השקעה בנדל"ן מתמקדת בדירות מגורים או משרדים וכדומה, אולם ישנו אפיק נוסף להשקעה בנדל"ן, והוא השקעה בדירות נופש.

השקעה בדירות נופש יכולה להיות השקעה עם רווחים גבוהים בהרבה מהשקעה רגילה בנדל"ן, אך כמובן היא מצריכה גם עבודה רבה יותר מאשר השקעה 'קלאסית', ובנוסף יש בה סיכון גבוה יותר. העיקרון הוא פשוט. רוכשים דירה במקום עם פוטנציאל תיירותי גבוהה, משפצים אותה במידת הצורך ומתאימים אותה לצרכים של דירת נופש, מפרסמים בפלטפורמות שונות, ומשכירים לתיירים.

עלות השכירות לצורכי תיירות ונופש גבוהה בהרבה מעלות השכירות של דירות מגורים ומשרדים, זאת הסיבה לכך שפוטנציאל הרווחים גבוהה בהרבה לעומת השקעה בדירות מגורים ומשרדים. אולם, השכרת דירת נופש גוררת גם הוצאות נלוות, והתעסקות מרובה. בין כל שוכר ושוכר צריך לסדר ולארגן מחדש את הדירה, ולפעמים לרכוש מוצרים שונים שיאבזרו את הדירה. דבר זה עלול ליצור לפעמים אף הפסדים, במידה ולא מתכננים נכון את ההוצאות. בנוסף, דירת נופש תלויה בפרסום ובשיווק, ואיננה מושכרת לאורך כל השנה. גם עובדה זו עלולה לגרום להפסדים במקרה של תכנון לקוי. מאידך, להשקעה בדירת נופש יש יתרון נוסף, והוא העובדה שניתן להשתמש בה מתי שאתה חפץ. אם הבעלים מחליט שהוא רוצה חופשה, הוא פשוט נוסע לדירת הנופש, וכך הוא חוסך לעצמו את רוב עלויות החופשה.

 

טיפים מעשיים לקניית דירת נופש

ראשית, כדי לוודא שזוהי אכן דירת נופש עם פוטנציאל רווח, חשוב מאוד לבקר בדירה, ולבדוק האם היא ממוקמת במקום תיירותי או לא. יש לשים לב שככל שהדירה ממוקמת במקום עם ערך תיירותי גבוהה יותר, עלויות ההשכרה עולות, ופוטנציאל הרווחים עולה בהתאמה. לא ניתן להשוות דירות למכירה ביוון ליד הים, הממוקמות במיקום מושלם לתיירים, לדירה בעיר כמו אתונה, שאמנם מושכת תיירים אך הרבה פחות. אף על פי שהגיוני שמחיר הדירות יהיה דומה, הרבה יותר משתלם להפוך את הדירה ליד הים לדירת נופש מאשר את הדירה באתונה.

טיפ נוסף וחשוב מאוד הוא לבדוק לפני שרוכשים את הדירה, את סך העלויות הצפוי מהתפעול השותף של הדירה. ישנן מקרים שאמנם הפוטנציאל התיירותי גבוה, אך גם עלויות התפעול צפויות להיות גבוהות, ולכן לא בטוח שההשקעה תהייה רווחית. בתוך כך כדאי גם לחשוב מראש האם מתאים לכם לדאוג ללוגיסטיקה של תפעול דירת נופש.

 

מטבעות ובית

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
דִירָה
כללי
4 דברים שחשוב לעשות לפני קניית דירה

שוק הנדל"ן בישראל לוהט, מחירי הדיור רק עולים, ולא נראה שמתישהו הם ייעצרו, שלא לדבר על ירדו. לכן אין פלא, שבנסיבות האלה כל מי שיכול להרשות לעצמו לקנות דירה ומוצא

משכנתאות
כך תחסוך בריביות המשכנתא

לקיחת משכנתא היא עניין רציני שילווה אתכם שנים, ולמעשה מדובר בהלוואה הגדולה ביותר שתיקחו בחייכם. אם תצליחו לחסוך בריביות המשכנתא, זה יכול לעזור לכם לטווח הרחוק ולמנוע מכם חובות שלא

שופט מרכזי
עריכת דין
תאונות עבודה – מהן הזכויות שלך

כל תאונה או אירוע חריג שנגרמו תוך כדי העבודה, בעקבותיה, בדרך אליה או בחזרה הביתה יכולות להיחשב כתאונות עבודה. תאונות אלו הן אירוע יומיומי בישראל – בכל יום מתרחשות כ20