האם יש תשואה טובה בהשקעה בקרקעות?

עולם המקרקעין היה תמיד תחום מרתק, דינמי וכזה שעשוי להבטיח תשואות נאות עבור המשקיעים בו. גם היום ניתן לומר שהשקעה בקרקעות, בשימת דגש על קרקעות שעומדות בפני שינוי ייעוד, היא השקעה מבטיחה. אבל, לא נפחית בערכה של קרקע זמינה לבנייה, קרקע שעשויה גם היא להניב תשואה מרשימה. 

 

קרקע זמינה לבנייה

קרקע זמינה לבנייה הנה קרקע שקבלה את כל האישורים הנדרשים על מנת שניתן יהיה להתחיל לבנות עליה. קרקע זמינה לבנייה זולה יותר מרכישת דירה חדשה בבניין. אולם, בשל הביקוש הגבוה לקרקעות, מחיר הקרקעות בישראל אינו זול ונדרש הון אישי לא מבוטל לטובת ביצוע הרכישה.

אי לכך, עליית ערך הקרקע לאורך מספר שנים אינה תהיה גדולה והיא כשלעצמה איננה השקעה בקרקעות שתייצר תשואה מרשימה. לכן, רכישת קרקע צריכה להוביל לתהליך בנייה והוא זה שימנף מאוד את ההשקעה.

השקעה בקרקע

מציאת קבלן מנוסה ובעל מוניטין

כפי שצוין קודם לכן, קרקע זמינה לבנייה דורשת כניסה לתהליך בנייה, מומלץ, במידה והמשקיעים אינם קבלנים מנוסים ובעלי ידע בניהול פרויקט בנייה, לחבור לקבלן מנוסה ובעל מוניטין חיובי, על מנת שהוא יבצע את פרויקט הבנייה ויפקח עליו בשם היזם או היזמים.

ניתן לבצע עסקת קומבינציה על פיה, חלק מהקרקע יימסר לקבלן לטובת ביצוע פרויקט הבנייה והיזמים יקבלו מספר דירות בפרויקט, אותן יוכלו למכור ועל ידי כך, לייצר רווח משמעותי. או לחילופין, היזמים יכולים לשלם לקבלן עבור עבודתו ולאחר מכן, להיות אלה שיוצאים בקמפיין מכירת הדירות בפרויקט ולהרוויח את מלא הכספים. כמו בכל דבר, ישנם יתרונות וחסרונות לכל אופציה אולם, לא נכנס לסוגיה זו.

 

קרקע בתהליכי שינוי ייעוד

עושה רושם שההשקעה הטובה ביותר בתחום הנדל"ן היא השקעה בקרקע חקלאית, שברגע רכישתה היא איננה זמינה לבנייה אולם, קיימת תוכנית עתידית להפשרתה והפיכתה לקרקע זמינה לבנייה. מדוע זה כל כך כדאי? מכיוון שקרקע חקלאית עליה לא ניתן לבנות תעלה לרוכש סכום לא מאוד גבוה.

אולם, לאחר שקרקע זו תעבור הליך הפשרה וניתן יהיה לבנות עליה פרויקט נדל"ן, שווי הקרקע יעלה מאוד, ויזמים להם יש סבלנות ואורך רוח כלכלי, שימתינו לסיום הליך הבנייה על הקרקע, ירוויחו תשואות גבוהות מאוד ממכירתן של יחידות הדיור הרבות שנבנו עליה. קרקעות שעוברות תהליך הפשרה משביחות את שוויין במאות אחוזים עוד בטרם החלה הבנייה על הקרקע.

 

רמת הסיכון

האם עסקה בעלת תשואות כל כך גבוהות היא גם עסקה בעלת רמת סיכון מאוד גבוהה? לא בכל מצב. ככלל, ניתן לומר שרכישת קרקע חקלאית איננה עסקה מסוכנת בדרך כלל, הקרקע נרשמת יחסית מהר בטאבו על שמו של הרוכש ובנוסף, ניתן לבצע מספר בדיקות שיעידו על כך, שניתן יהיה לממש בצורה טובה ובטוחה את העסקה:

  • בדקו האם קיימת תוכנית מתאר המעידה על כך שייעוד הקרקע עומד להשתנות בעתיד.
  • בדקו האם הקרקע כבר נמצאת בתהליך שינוי ייעודה, דבר זה מפחית מאוד את הסיכונים.
  • בדקו האם מוכר הקרקע כבר ביצע בעבר בהצלחה, עסקאות הכוללות שינוי ייעוד קרקע.

השקעה בקרקע

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
הלוואה בנקאית ראשית
הלוואות
המדריך המלא להלוואה חוץ בנקאית

כמעט כל אחד זקוק להלוואה לפעמים. בין אם מדובר במשכנתא, הלוואה עבור פתיחת עסק חדש או סגירת המינוס – פעמים רבות ישנן הוצאות שההכנסה החודשית פשוט לא מספיקה לכסות וצריך

השכרת משרדים
כללי
מה חשוב לבדוק כשמחפשים משרדים להשכרה?

כאשר בעלי עסקים או מנהלים מחפשים משרדים להשכרה, ההחלטה יכולה להיראות מבלבלת. עם כל כך הרבה גורמים שיש לקחת בחשבון – החל ממיקום וגודל ועד לתשתיות ותקציב – קבלת ההחלטה

השקעות נדל_ן
השקעות
איך להשקיע בנדל"ן עם המדריכים המתאימים

מכל תחומי ההשקעות, להשקעות נדל"ן יש את המוניטין הטוב ביותר. מדובר על ההשקעה הכי יציבה שאתם יכולים למצוא, במיוחד במצב שבו שוק ההון בלתי צפוי ואף אחד לא יכול לדעת