השקעה לא מוצלחת – איך תצא מזה?

בחרת להשקיע בבורסה, קנית מניות, אגרות חוב או כל השקעה אחרת ונראה שהיא בהפסד.

תמכת בעסק חדש שקם, השקעת הון למען הון התחלתי והעסק מדשדש ולא מצליח לצמוח. איך יוצאים מהשקעה לא מוצלחת?

פתיחת עסק, מעבר משכיר לעצמאי ואפילו השקעה במניות בבורסה הם צעדים אמיצים אשר לעיתים מסכנים הרבה כסף ויכולים להביא את המשקיע למצב ממשי של פשיטת רגל, איבוד נכסים או הפסד כסף. מצב של פשיטת רגל הוא אמנם מצב קיצוני, אך הוא לא מצב תלוש באשר להשקעות שמתבררות כלא מוצלחות. במקרים כאלה אל תישארו לבד פנו לעורך דין פשיטת רגל אשר מומחה בתחום ויסייע לכם ביציאה מהמצב.

 

בורסה והשקעות על קצה המזלג

כאשר אתם שומעים את המילה השקעה כנראה שישר קופצים לכם לראש גרפים, חצים אדומים וירוקים ומילים כמו מניות, אגרות חוב ועוד מושגים שאתם לא בהכרח מבינים מה רוצים מכם כאשר הם חולפים ליד אוזניכם. הבורסה היא בעצם מסחר בשליטה בחברות שמונפקות בה, ההשקעה הבסיסית ביותר היא מניה. ניתן לקנות מניה ובכך להחזיק חלק מהחברה. משמעות האחזקה היא שלפי אחוז האחזקה כך תקבלו כסף במידה והחברה עולה או תפסידו במידה והיא יורדת, כלומר הערך שלה עולה או יורד.

נוסף על קניית מניות ניתן לקנות קרנות מחקות, אגרות חוב, לסחור בחומרים כמו נפט או זהב ועוד מגוון רחב של השקעות שניתן לבחור להשקיע בהן. מעבר להשקעה בבורסה ניתן להשקיע גם בעסק צומח דוגמת סטארטאפ. אתם מחליטים לתרום כסף לעסק כדי לאפשר לו לצמוח ולשגשג ובהתאם יש לכם אחוזי בעלות על העסק, הוא מרוויח = אתם מרוויחים, הוא מפסיד = אתם מפסידים.

 

יציאה מהשקעה

מכירה של השקעה או ניתוק הקשר איתה הוא כתלות בהשקעה. במידה ומדובר בהשקעה במנייה ניתן פשוט למכור אותה כדי להיפטר מהאחזקה עליה, לעיתים דווקא שווה להמשיך להחזיק בה כדי לצמצם את ההפסד אך זה כבר החלטה של המשקיע בהתאם לרצונו.

השקעה בעסק היא קצת יותר מורכבת מכיוון שהכסף כבר הועבר והגיוני שבעלי העסק כבר השתמשו בו והפסידו גם אותו, לדוגמא פתיחת מסעדה בשווי רב, המסעדה לא מצליחה לכסות את ההפסדים והמסעדה נמצאת בפער גדול בין הרווחים שלה לבין עלות הקמתה. במקרה זה יש להיעזר בעורך דין על מנת לפרק את השותפות בין המשקיע לעסק תוך צמצום ההפסד של המשקיע.

בכל השקעה יש סיכון, לעיתים הסיכון יכול להביא לפשיטת רגל ולעיתים מדובר בסיכון של כסף שלא ימוטט את המשקיע אך ללא ספק יכאב לו לאבד כזאת כמות של כסף. ניתן לצאת מהשקעות לא מוצלחות בבורסה על ידי מכירת נייר הערך ובמידה ומדובר בהשקעה בעסק כדאי להיוועץ בעורך דין על ביטול חוזה והחלטה מה לעשות הלאה.

 

מטבעות ושעון

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
חברה
ייעוץ עסקי
מי מתמחה בדיני עבודה בחו"ל

בשוק הגלובלי של ימינו אין זה סוד שאם אתם רוצים שהחברה שלכם תישאר רלבנטית עליה להשתלב בזירה הבינלאומית. אחד הנושאים החשובים ביותר לתת עליהם את הדעת בעת התרחבות החברה ופתיחה