האם זה משתלם כלכלית לעשות השוואה בין ביטוחי המשכנתא השונים

המגמה המתמשכת לפיה מחירי הנדל"ן נמצאים בנסיקה, היא עובדה מוגמרת אשר לא נראה כי ניתן יהיה להפריך אותה מתישהו.

כלומר, מחירי הדירות ימשיכו לעלות עוד ועוד.

לכן, ישנם רבים אשר התייאשו מהאפשרות שמתישהו תחול ירידה במחירי הדירות, ופועלים לרכוש דירה בכל מחיר, גם אם המחיר הוא גבוה.

עובדה זו מובילה רבים ליטול משכנתאות בסכומים גבוהים.

לאור זאת, הבנקים מבקשים לבטח את עצמם מפני סכנה של אי פירעון ההלוואה. פועל יוצא הוא תחרות עזה בשוק ביטוחי המשכנתא.

 

ביטוח משכנתא – מה זה?

ראשית כל, יש להבין מהו ביטוח משכנתא. הרכיב הראשון בביטוח הוא ביטוח חיים אשר תכליתו להגן על הבנק במצב בו החייב נפטר בטרם עת ובטרם פרע את מלוא חובו לבנק. במצב כזה הנכס נותר בידי יורשי הלווה והבנק פורע את חובו מביטוח החיים שלו. הרכיב השני במשכנתא הוא ביטוח הדירה. הואיל והדירה ממושכנת לבנק עד לפירעון מלא של המשכנתא, לבנק יש אינטרס לשמור על שלמות המבנה למקרה בו הלווה לא יעמוד בהחזר והבנק יוכל לקחת ממנו את הבית.

 

מה המחירים?

כשמדובר ברכישת ביטוח משכנתא השוואה של המחירים היא פעולה הכרחית. פערי המחירים בין ביטוחי המשכנתא השונים עשויים לעלות עד כדי עשרות אחוזים, מה שבא לידי ביטוי בעשרות אלפי שקלים בכל שנה. כלל האצבע הוא שביטוח המשכנתא מהווה כ-15 אחוז מההחזר החודשי. כלומר, אילו ההחזר עומד על כ-4,000 ₪, כ- 600 ₪ מוקדשים לטובת עלות הביטוח. מחירי ביטוח המשכנתא נגזרים הן מהיקף הכיסוי הביטוחי והן מגובה המשכנתא. ככל שתחולת משתנים אלו רחבה יותר כך גובה התשלום החודשי יעלה.

 

מה לבדוק בפוליסה?

כאשר אתם רוכשים ביטוח משכנתא רצוי שתבדקו היטב את הפוליסה. בעניין ביטוח הדירה, וודאו כי קיים ביטוח צד שלישי, כיסוי על אירועים אסוניים "סטנדרטיים" דוגמת שריפה או הצפה, וכן כיסוי במקרה של רעידת אדמה. בביטוח החיים רצוי שתבדקו שגובה הכיסוי תואם לסכום הנוכחי של המשכנתא שלכם, כיסוי לעמלת פירעון מוקדם, וכן לוח סילוקין מלא אשר יציג את סך התשלומים לאורך כל שנות ביטוח.

 

באיזו חברה לבחור?

רכישת ביטוח משכנתא יכולה להיעשות הן דרך הבנק והן דרך חברות פרטיות. במרבית המקרים, הביטוחים המוצעים דרך הבנק הם ביטוחים יקרים יותר, אמנם אין מדובר בכלל מחייב. במסגרת הבדיקה נכון שתשוחחו עם מספר רב ככל הניתן של חברות ביטוח, תוך השוואה מסודרת וסיסטמתית של התשלום והיקף הכיסוי המוצע על ידי כל אחת מהן. לאחר שתעשו זאת, תוכלו לקבל החלטה מושכלת באשר לביטוח אותו אתם מבקשים לרכוש. אפשרות אחרת היא פנייה אל פורטל הביטוחים הגדול בישראל בו תוכלו למצוא המון מידע ומידע קונקרטי על מחירי ביטוח משכנתא.

 

קניית דירה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
רישיון לעסק
עסקים
מה הם התנאים לקבלת רישיון לעסק?

פתיחת עסק בכל מדינה יכולה להיות תהליך מאתגר, וישראל אינה יוצאת דופן. עם זאת, עם המידע וההכוונה הנכונים, התהליך יכול להיות חלק הרבה יותר. אחד השלבים החשובים ביותר בהקמת עסק

למצוא עבודה באירופה
כללי
ככה מוצאים עבודה באירופה!

מציאת עבודה באירופה כישראלי יכולה להיות משימה לא פשוטה. ההבדלים התרבותיים, מחסומי השפה ושוק העבודה הלא מוכר יכולים לגרום לתהליך להיראות מכריע. עם זאת, עם הגישה והמשאבים הנכונים, ניתן למצוא