המדריך המלא להלוואה חוץ בנקאית

כמעט כל אחד זקוק להלוואה לפעמים.

בין אם מדובר במשכנתא, הלוואה עבור פתיחת עסק חדש או סגירת המינוס – פעמים רבות ישנן הוצאות שההכנסה החודשית פשוט לא מספיקה לכסות וצריך לקבל באופן זמני עוד כסף כדי לגשר על הפער.

בעוד שהלוואות רבות ניתנות דרך הבנקים, ישנם גם מסלולים אחרים לקבלת הלוואה, וזה נקרא הלוואות חוץ בנקאיות.

במדריך זה נסביר על הלוואות חוץ בנקאיות ומתי כדאי לקחת הלוואות כאלה.

 

למה לקחת הלוואה חוץ בנקאית ולא דרך הבנק?

התשובה היא שאכן ברוב המקרים לווים יעדיפו לקחת הלוואה דרך הבנק. עם זאת, ישנם מקרים שיעדיפו לקחת הלוואה מגוף שאינו הבנק או שלא תהיה בכל את האפשרות לקחת הלוואה דרך הבנק. למשל, לקוחות מוגבלים לא יכולים לקחת הלוואה מהבנק בשל ההגבלות המרובות שהם נמצאים תחתן – ולקוחות כאלה יאלצו לקחת הלוואה חוץ בנקאית.

 

יתרונות הלוואות חוץ בנקאיות

  1. הלוואות חוץ בנקאיות מאפשרות תוספת אשראי
  2. הלוואות חוץ בנקאיות לא מאלצות להצהיר על מטרה מיוחדת לשמה נלקחה ההלוואה
  3. הלוואות חוץ בנקאיות יכולות להינתן לטווח קצר או ארוך לפי צרכיו של הלקוח
  4. ישנם גופים חוץ בנקאיים שמגלים התחשבות רבה יותר בהסכמה למתן ההלוואה, ויסכימו לתת הלוואה ללקוחות שהבנק לא יסכים להלוות להם

 

החיסרון המרכזי – שיעורי ריבית גבוהים

לרוב החיסרון המרכזי של הלוואה חוץ בנקאית יהיה שיעורי ריבית גבוהים בהשוואה להלוואה בנקאית. הסיבה לשיעורי ריבית אלו היא שיש להלוואות חוץ בנקאיות ביקוש, וכל עוד יהיה מי שיסכים לשלם ריבית כזו זה יהיה גובה הריבית.

 

מה צריך לדעת לפני שלוקחים הלוואה

לכל הלוואה באשר היא ישנם שלושה מרכיבים עיקריים:

  1. גובה ההלוואה
  2. שיעור הריבית החודשית
  3. משך תקופת ההחזר

 

יש לשים לב כי ככל שתקופת ההחזר ארוכה יותר כך צריך להחזיר פחות כסף כל חודש, אך יתכן והריבית תהיה גבוהה יותר בהתאם. כמו כן, חשוב לקרוא את הסכם ההלוואה בעיון ולשים לב לדברים הקטנים וכמובן – לקחת את ההלוואה רק אם יהיה ביכולתכם להחזיר אותה בסופו של דבר.

 

מסלולים שונים להלוואות חוץ בנקאיות

אלה הם חלק מהמסלולים העיקריים להלוואות חוץ בנקאיות:

הלוואות באמצעות כרטיסי אשראי:

חברות אשראי יכולות להרחיב את אפשרויות המימון גם עבור הלוואות באמצעות הרחבת מסגרות או מתן כרטיסי אשראי חוץ בנקאיים נוספים. בנוסף, רכישה בתשלומים גם מהווה סוג של הלוואה חוץ בנקאית – מדובר בהלוואה שמחזירים בפריסה לתשלומים ולעיתים הפריסה אף נעשית ללא ריבית.

 

הלוואה מגופים חוץ בנקאיים:

גופים פיננסיים לא בנקאיים המחזיקים כספים רבים ויכולים להשתמש בהם כדי להגדיל רווחים, כולל עבור הלוואות. לרוב יהיה מדובר בגופים הקשורים לענפי הביטוח, הפנסיה וקרנות השתלמות שונים.

 

הלוואה חוץ בנקאית בצ'ק:

ישנם גופים המעניקים הלוואות באמצעות צ'קים. היתרון של הלוואות כאלה שהן ניתנות לשינוי וגמישות יחסית.

 

הלוואה בנקאית

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
שעון וכסף
מיסים
מהם השלבים לקבלת פטור ממס הכנסה?

מס הכנסה הינו המס הנגבה מהכנסתו של אדם, אותה קיבל בעבור שירות אשר סיפק. המס נגבה אחת לחודש אצל שכירים, או אחת לשנה אצל עצמאיים, כאשר במקרים מסוימים ניתן לקבל

ניצול מערכות יחסים פוגעניות בעבודה
כללי
ניצול יחסי מרות בעבודה – מה עליי לעשות?

ניצול של יחסי מרות במקום העבודה היא תופעה מצערת ולא חוקית. החוק עומד לטובתו של הצד המוחלש באופן מובנה ביחסים בעלי פוטנציאל לניצול יחסי מרות במקום העבודה. במידה ועברתם ניצול

השקעות נדל_ן
נדל"ן
4 דברים שכדאי לדעת על השקעות נדל"ן

בימים שכאלו, בהם אנו מבינים כמה חשוב להתכונן לתקופות קשות ומורכבות מבעוד מועד – השקעות בנדל״ן הן נושא שיחה חם בבתים ישראלים רבים. אבל איך ניגשים לכל תהליך ההשקעה בנדל״ן?