איזו הלוואה כדאי לקחת למימון פרויקט נדל"ן?

תרשו לנו לעניין אתכם בשני נתונים מרתקים:

1.רכישת דירה היא העסקה הכלכלית הגדולה ביותר של משפחה ממוצעת.

2.דירה היא הנכס העיקרי ביותר של משפחה ממוצעת: דירה ממוצעת מוערכת ב-1.6-1.8 מיליון שקל (לעסקאות אחרונות בנדל"ן), בעוד שיתר הנכסים (רכב,

פיקדונות, חסכונות, השקעות, פנסיה, ביטוחים ועוד) מוערכים ב-300 אלף שקל.

מרתק אה?

יותר בכיוון של מדכא. המספרים הגבוהים האלו גורמים לכך שלרבים היום בישראל אין יכולת לקנות דירה. לקיחת משכנתא היא עניין שבשגרה עבור רוב

הישראלים שלא רוצים לוותר על החלום לדירה בבעלותם.

 

משכנתא- מה זה בעצם?

המשכנתא היא סוג של הלוואה. ולא סתם, היא ההלוואה הגדולה ביותר של רוב המשפחות בישראל. המשכנתא הממוצעת למשפחה נאמדת בערך של כ 700,000 ₪.
בשביל ההשוואה, ההלוואות הנוספות של משפחה נאמדות בסדר גודל של 50-100 אלף שקל.
או אם ננסח את זה אחרת,
המשכנתא היא החוב הגדול ביותר שלנו. סך המשכנתאות של כלל הציבור נאמד בסדר גודל של 300 מיליארד שקל (!)

משכנתא היא הלוואה שניתנת לרוב לצורך רכישת דירה. משכנתא יכולה להיות עבור דירה ראשונה, שנייה או שלישית, החלפת דירה(שדרוג או שנמוך ,כן יש מילה כזאת. ההפך משדרוג- ירידה ברמת החיים) .
כמו כן, ניתן לקבל משכנתא גם לשימושים "קרובים": שיפוץ ו/או הרחבה של בית קיים.

 

לא עוד הלוואה

בשונה מהלוואה רגילה, הדירה שנקנית בכסף ההלוואה ממושכנת ומכאן שם ההלוואה.
ומה זה אומר? זה אומר שבמקרה וחס וחלילה, ללווים אין יכולת החזר, לבנק או לגורם המלווה יש חזקה על הדירה כהחזרת ההלוואה. העובדה הזו גורמת לכך שמשכנתא נחשבת להלוואה בתנאים טובים, כלומר עם ריבית נמוכה.
הריבית הכי טובה היא ריבית המשכנתא. עבור המלווים, ההלוואה היא בעצם השקעה, והוא צריך להיות בטוחה שהיא תשתלם. כאשר הנכס הממושכן הוא איכותי אז הוא בעצם מספק הלוואה עם סיכון נמוך, וסיכון נמוך משמעו ריבית נמוכה.

 

חובה משכנתא?  

גם הדירה ולצערנו גם המשכנתא, אמורות להשאר איתנו זמן רב. כך שטעות בשלב הבחירה ברוב במקרים היא טעות קריטית שיש לה השפעות קשות וארוכות טווח. יש לעשות את הבחירה בכובד ראש , השוואת מחירים, בירור עם יועץ מס של כל ההטבות והפטורים שניתן להחיל תוך התייעצות עם גורמים מוסמכים לכך.

נכון, משכנתא היא אמנם ההשקעה הנפוצה ביותר בישראל לצורך קניין דירה, אבל שווה לבדוק אם תוכלו להשיג הלוואה בתנאים טובים יותר, דרך חברות מימון חוץ בנקאיות.
שווה ללכת עם העדר רק -כשזה משתלם לכם.
מי שיעזרו לכת לעשות את הבירור הזה בצורה הכי יעילה הם חברות מימון שמתמחות בתחום של מימון והלוואות פרויקטים של נדל"ן.
אולי זה עולה כסף, אבל נותן ידע.
וידע שווה ? נכון מאד. כסף.

כסף

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
הכנסות הפנים ראשית
מיסים
מה זה שירות הכנסות הפנים בארצות הברית?

רשויות המיסים בארה"ב ידועות בכינוי "שירות הכנסות הפנים", או באנגלית "Internal Revenue Service" ובקיצור: IRS. זוהי כנראה רשות המיסים המפורסמת ביותר בעולם ויש לכך סיבות טובות… אז מה חשוב לדעת

פגישה
ייעוץ עסקי
מהו ייעוץ עסקי ואילו עסקים זקוקים לו?

ייעוץ עסקי הוא תהליך אינדיווידואלי בו יועץ עובד עם בעל העסק או עם אחד המנהלים במטרה להגיע להישגים שנקבעו מראש. כיוון שכל עסק שונה, גם כל ייעוץ שונה כשהמשותף הוא