הכל על הוצאת היתר בנייה

מגפת הקורונה השפיע באופן נרחב על ישראל, כמו על כל שאר העולם. אחת ההשפעות המרכזיות היא שינויים בהרגלי הצריכה של הישראלי הממוצע. אם האדם הממוצע היה חוסך כמה עשרות אלפי שקלים לחופשה מפנקת בחו"ל – הרי שבקורונה השתנו כללי המשחק. השמיים "נסגרו" ועשרות אלפי ישראלים נשארו עם כסף שהם התכוונו להוציא בכל מקרה, ללא מטרה ברורה.

התוצאה הייתה גידול במספר ההזמנות של רכבים חדשים, ופריחה משמעותית בעולם השיפוצים. אך אותם ישראלים שניגשו לשפץ את ביתם, או שקנו בית חדש אחרי שתקופות הסגר לימדו אותם שהבית הנוכחי שלהם לא תואם את הצרכים שלהם, נתקלו בחומת הבירוקרטיה. הטקסט שלפניכם יעזור לכם להתמודד עם לבנה אחת בחומה הזו – היתר בנייה.

 

מי צריך להוציא היתר בנייה

ככלל, כל שינוי חיצוני דורש קבלת היתר בנייה מהרשות המקומית. יחד עם זאת, כחלק מהניסיון של המחוקק לאזן בין שליטה לבין "חנק בירוקרטי" חוקק 'חוק המרפסות'. החוק מחריג מספר מקרים מהחובה לקבלת היתר בנייה. מדובר בפרויקטים הנחשבים "קטנים" יחסית. כדי לוודא שחוק המרפסות אכן מחריג את המקרה שלכם – מומלץ להתייעץ עם עורך דין מומחה לדיני מקרקעין.

לדוגמא, אדם המעוניין לסגור את המרפסת שלו על מנת להגדיל את שטח הבית – לא בהכרח יצטרך לקבל היתר בנייה. לעומת זאת, אדם המעוניין לבנות יחידת דיור נוספת על שטח שבבעלותו, או להגדיל את שטחו של מבנה קיים – יהיה חייב להוציא היתר בנייה כחוק.

הכל על הוצאת היתר בנייה

איך להוציא היתר בנייה

לפני שנענה על השאלה כמה עולה להוציא היתר בניה, נצטרך להסביר את שלושת שלבי הליך קבלת היתר הבנייה. התהליך מתחיל בהנפקת מידע מוקדם רלוונטי (הפקעות החלות על הנכס במידה וישנן, שטחים מותרים לבנייה וכיוצא בזה). לאחר מכן, יהיה עליכם להביא לנכס אדריכל, הנדסאי בניין או מהנדס מבנים. בעל המקצוע יעבור על המידע המקדים והצרכים שלכם וייצור בקשה להיתר.

כאן נתייחס לסוגיית המחיר – העלות של הוצאת היתר בנייה משתנה בהתאם לבעל המקצוע שתביאו, ולכן כדאי לכם להתחיל מסקר שוק. לאחר מכן תוכלו להגיש את הבקשה לוועדה המחוזית, לשלם מקדמה על האגרה (20%), ולחכות לתוצאות.

 

סיכום

לסיכום, בטקסט שקראתם למדתם מי צריך להוציא היתר בנייה, ומתי צריך לעשות את זה. למדתם גם, על רגל אחת, איך להוציא היתר בנייה. יכול להיות גם שלמדתם שלא תוכלו להוציא את היתר הבנייה לבד. לצורך הוצאת היתר בנייה תצטרכו את עזרתם של מספר בעלי מקצוע.

חשוב מאוד לזכור שבנייה וחלק מהשיפוצים אינם חוקיים ללא קבלת היתר בנייה. גם אם מדובר בהליך מעט יקר ובירוקרטי – חשוב להקפיד על כל שלב בו. בנייה ללא היתר בנייה יכולה לגרור קנסות משמעותיים ואף הוצאת צו הריסה במקרים קיצוניים. שימו לב שבעלי המקצוע שמטפלים בבקשה שלכם לקבלת היתר הבנייה הם מקצוענים אמיתיים.

הכל על הוצאת היתר בנייה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
השקעות
טיפים פיננסים
איך לזהות הזדמנויות להשקעה

הגעתם לשלב בחיים שבו אתם רוצים להתחיל להרוויח גם מהכנסות פאסיביות? רוצים לבצע מספר השקעות במטרה ליהנות מרווחים לא רעים בכלל? אם כך, ברור שעליכם להתרכז תחילה בשאלה החשובה ביותר,

מערכת crm מומלצת
כללי
האם מערכת CRM נחשבת יעילה?

אי אפשר להתעלם מהשיח על מערכת ה – CRM שמתקיים ברחבי הרשת ומחוצה לה בימים האחרונים. כולם מדברים עליה לא מעט, אך אף אחד לא מציין בריש גלי את השורה

מס
כללי
החזרי מס לעובדי מדינה – כיצד ניגשים לזה?

בעוד שבקופות המדינה ישנם מיליוני שקלים המיועדים למטרת החזרי מס, עדיין חלק מהאזרחים במדינה לא דורשים את מה שמגיע להם בחוק. וחבל. אם אתם מעוניינים לקבל החזרי מס לעובדי מדינה,