הכירו את עקומת עליית הנדל"ן בדובאי

רבים ממהרים לבקר בדובאי על שלל האטרקציות השוות שיש בה, מאז שנפתחה לישראלים. לא זאת בלבד, אלא גם פוטנציאל כלכלי על ידי השתלבות בשוק הנדל"ן מושך ישראלים רבים להשקיע ולרכוש נכסים. לפי נתוני אתר הנדל"ן המוביל באיחוד האמירויות, "פרופרטי פיינדר", שווי  עסקאות הנדל"ן הגיע בחודש מאי 2021 לשלושה מיליארד דולר – שיא של ארבע שנים. לכן, אם גם אתם מתלבטים האם להשתלב בשוק, המדריך הבא נועד במיוחד בשבילכם.

 

שוק הנדל"ן

בשנים האחרונות ניתן לחוש זרם השקעות ישראליות בנדל"ן מחוץ לגבולות ישראל. זאת בעקבות מחירי הנדל"ן הגבוהים בארץ בשילוב הצורך בהשקעה עם תשואה גבוהה ובטוחה. פריחת התופעה מורגשת בין היתר בעיר דובאי, בהמשך להסכמי אברהם עם האמירויות אשר פתחו בפני הישראלים שוק חדש. יותר ויותר ישראלים רוכשים נכסי נדל"ן בדובאי.

 

הנדל"ן בדובאי

לא במקרה, דובאי הפכה להיות יעד תיירותי מבוקש מאד. יש לציין שדובאי מושכת לא רק תיירים אלא גם לא מעט משקיעי נדל"ן זרים – זאת משום שבדובאי ישנה הזכות להחזיק בנכס גם ללא אזרחות מקומית. גל ההשקעות הזרות הוביל תנופת בנייה והזדמנויות נוספות רבות להשקעה בדיור.

 

מדוע דווקא בדובאי?

דובאי היא איזור פטור ממס רכוש. מאז נפתח בדובאי שוק הנדל"ן לזרים בשנת 2002, פטור המס שיחק תפקיד משמעותי. כמו כן, בתנאי שההשקעה עומדת על מיליון דירהם לפחות (המטבע באמירויות) רוכשי נדל"ן זכאים לוויזת תושב, כאשר ככל שעולה ערך הרכישה מתרחבת גם תקופת הזכאות לויזה. למשל, עבור חמישה מיליון דירהם, תקופת הויזה תהיה תקפה למשך כ-5 שנים.

בהמשך לכל אלה, דובאי הפכה להיות יעד מרכזי להשקעות נדל"ן. אחוזי התשואה עבור השקעה בנכסי נדל"ן בדובאי גבוהים מאד ביחס להשקעה, כאשר מחירי הנכסים בדובאי למ"ר ביחס למקומות מבוקשים אחרים ברחבי העולם זולים בפער.

 

יתרון משמעותי

כאמור, מדיניות המיסוי באמירויות נוחה עבור משקיעים, מכיוון שלא משולם מס רכישה על נכסים אשר נרכשים בה – גם אם מדובר בתושבי חוץ. נדרש לשלם מס עירוני בגובה 5% מתוך הכנסות השכירות השנתיות של הנכס, אולם מדובר במס נמוך באופן יחסי. ללא ספק, עסקאות נדל"ן באמירויות בכלל ובדובאי בפרט הן משתלמות ביותר.

 

לסיכום

דובאי היא אחת מערי התיירות המובילות בעולם, עם למעלה מעשרה מיליון תיירים מידי שנה. אל התיירים מרחבי העולם מצטרפים בשנה האחרונה גם למעלה ממאה אלף מיליון תיירים ישראלים – רק מאז תחילת הטיסות לאמירויות! חשוב לציין שאחד היתרונות הגדולים בדובאי הוא אחוז הפשיעה הנמוך בה.

למעשה, מדובר באחת הערים הבטוחות ביותר בעולם. מהסיבות הללו, משקיעים אשר מחפשים יעד בעל פוטנציאל כלכלי גבוה בשילוב ביטחון ויציבות, בהחלט מוצאים את הנ"ל בדובאי.

דובאי

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כישורי פוקר
כללי
איך כישורי פוקר יכולים לעזור להבטיח את עסקת המשכנתא הטובה ביותר?

החשיבה האסטרטגית, השליטה הרגשית ויכולות קבלת ההחלטות שמושחזות בשולחן הפוקר, יכולות להועיל באופן מפתיע בעת ניווט בעולם המורכב של המשכנתאות. מאמר זה בוחן כיצד הכישורים שפותחו באמצעות פוקר יכולים לספק