החזר מס על ביטוח משכנתא בכמה צעדים פשוטים: מדריך פרקטי

תשלום הביטוח על המשכנתא קבוע אך חלק ממנו הולך לרשות המיסים.

ניתן לקבל כסף זה בחזרה בתום שנת המס, איך עושים זאת?

המשכנתא. איזו מילה מפחידה עבור הצעירים מביננו אשר שומעים אותה בפרסומות ואפילו "בשיחות של גדולים". לא רק שעליכם להכיר את המשכנתא, עליכם להכיר גם את הביטוח על המשכנתא ובהתאם גם תשלומי מס על ביטוח זה.

 

משכנתא

כאשר אתם ניגשים לקנות דירה יש לכם שתי אפשרויות עיקריות. הראשונה היא פשוט לשלם בעבור הדירה את כל הכסף הנדרש במקום או בתשלומים כך שהיא עוברת להיות בבעלותכם מיד ואתם מסיימים עם החוב לבעל הדירה הישן באותו הרגע. האופציה השנייה, וכנראה גם הנפוצה ביותר, היא רכישה באמצעות משכנתא. בעצם מדובר בהלוואה מהבנק אשר מסייעת לכם לקנות את הדירה כעת ובהתאם להתחיל לשלם לבנק בכל חודש סכום קבוע כך שתוך כמה שנים תחזירו לבנק את כל סכום עלות הדירה.

 

ביטוח משכנתא

כמעט על כל דבר כיום קמות חברות הביטוח בהצעה לבטח אתכם במקרה קיצון בו תפגעו בנושא. הביטוח על המשכנתא בעצם כולל שני ביטוחים נפרדים אשר נועדו להבטיח הן לבנק והן לכם כי העסקה תבוצע כרצוי. ביטוח החיים, במסגרת המשכנתא, מתייחס למקרה בו הלווה נפטר טרם סיום תקופת החזרת ההלוואה וכעת המבטח אחראי לשלם את הסכום שנשאר. ביטוח מבנה, הוא הביטוח השני, מתייחס לנזק משמעותי בדירה אשר פוגם בה ובערך שלה ועל ידי הפעלת הביטוח יהיה ניתן לטפל בנזק על מנת להחזיר את ערך הדירה.

 

הפקת דוח תשלומי ביטוח

כחלק מתשלום הביטוח נלקחת עלות למס הכנסה. בתום שנת מס זכותכם לקבל החזר מס על ביטוח המשכנתא ששילמתם במהלך כל השנה, סכום זה יכול להגיע גם ל25 אחוזים מהתשלום ששילמתם בעבור הביטוח. קבלת ההחזר היא על ידי הגשת בקשה להחזר מס במסגרת הדוח השנתי, את הדוח ניתן להנפיק באתר הביטוח שלכם.

 

התייעצות עם גורם מקצועי או הגשת הדוח באופן עצמאי

לאחר שקיבלתם את דוח הביטוח על המשכנתא שלכם (גם ברטרו של עד שש שנים אחורה) עליכם להגיש בקשה בצירוף הדוח להחזרי מס. בשלב זה מומלץ להתייעץ עם גורם מקצועי בתחום. חשוב לשים לב כי ישנו מועד אחרון אשר עד אליו ניתן להגיש את הבקשה ולעמוד בזמן זה. במידה והדוח ימצא תקין יוחזר אל החשבון שלכם הכסף שנלקח מכם במהלך השנה.

החזרי מס על ביטוח משכנתא מגיעים לכם במסגרת החוק, אל תוותרו על קבלת הכסף בחזרה והגישו בקשה לקבלת החזרי מס על הביטוח. תחילה עליכם להפיק דוח ביטוח שנתי ואז להגיש אותו לרשות המיסים בצירוף הבקשה.

https://indigofinance.co.il היא חברה מבין מגוון רחב של חברות דומות, אשר יסייעו לכם במקצועיות לקבל החזרי מס על ביטוח המשכנתא שלכם, ובאופן כללי להתנהל נכון מול רשות המיסים וביטוח לאומי.

 

שעון ומגדל מטבעות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
גלישה דרך מחשב
טיפים פיננסים
להיות בבנק מבלי להגיע לסניף

הבנקים במדינת ישראל עברו בשנים האחרונות שינויים משמעותיים גם בימים אלה ממשיכים השינויים לתת את אותותיהם. אם בעבר הלא רחוק ניתן היה למצוא סניף בנק כל שהוא בכל פינה, הרי

ביטוח דירה משותף
ביטוחים
ביטוח בית משותף – יתרונות וחסרונות

חושבים על ביטוח בית משותף ולא יודעים במה לבחור ואם בכלל? קבלו סיכום של כל המעלות והחסרונות של ביטוח בית משותף – כך תהיה לכם בהירות ושקיפות על הנושא ותוכלו

השקעות
מה עדיף – להשקיע בנדלן בארץ או בחו"ל

הגעתם להחלטה: אתם מעוניינים להיכנס לעולם ההשקעות, אתם רק לא יודעים בדיוק היכן. השאלה האם להשקיע בארץ או בחו"ל היא שאלה שרבים מהמשקיעים מתמודדים עימה, ואכן רבים מהם מעדיפים להשקיע

שיפוץ בית
כללי
פינוי בינוי ב-2020

בשנים האחרונות אנחנו שומעים על עוד ועוד מקומות שבהם מתבצעים פרויקטים של פינוי בינוי. לכן ברור מדוע גם אתם התחלתם להתעניין באפשרות הזאת, כי מי לא היה רוצה להגדיל את