על ההבדלים בין החזר מס חיובי ושלילי

רבים מהאזרחים, במודע או שלא במודע, זכאיים להטבות מס.

ישנן כל כך הרבה סיבות ותקנות שמעוגנות בחוק ומזכות עובד בישראל בנקודות זיכוי, לא כולן מוכרות. לאור העובדה שרבים מגלים בדיעבד על זכאותם להטבות מס, יש אפשרות להגיש בקשה להחזרי מס ולקבל את הכסף בחזרה.

בתוך עולם החזרי המס, ישנם שני מונחים שמבטאים את האופנים בהם ניתן לקבל את ההחזר- החזר מס שלילי והחזר מס חיובי.

שמעתם על זה בעבר? נהדר, זה אומר שאתם די בקיאים! אם טרם שמעתם על כך, ואתם לא מכירים את ההבדלים לעומקם, כדאי לקרוא ולהבין מהם והאם אחד מהם עשוי להיות רלוונטי אליכם.

 

מהו החזר מס שלילי?

החזר מס שלילי, הידוע גם כמענק עבודה או כמענק הכנסה, הוא מעין מענק שניתן על ידי רשות המיסים לעובדים מסוימים. העובדים הזכאיים יכולים להיות עצמאיים ושכירים כאחד, העיקר שהמשכורת שלהם מתכנסת עם תקרת שכר מסוימת שמגדירה רשות המיסים. ממוצע החזר המס השלילי שמוענק עומד על ארבעת אלפים שקלים, אשר נקבעים על פי שכרו הממוצע החודשי של העובד במהלך שנת המס המדוברת.

 

החזר מס שלילי מוגדל- כלומר?

ישנן קבוצות מסוימות באוכלוסייה, שהחזר המס השלילי שהן זכאיות לקבל הוא מוגדל לכ150 אחוז. אלו הם\ן העובדים\ות בעלי הזכאות:

  • אימהות בעלות ילד אחד או יותר אשר עובדות
  • עובדים בעלי ילד אחד או יותר, אשר חיים בנפרד מההורה הנוסף, ועליהם חלה חובת הגידול והפרנסה של הילד\ים.

 

מהו החזר מס חיובי?

החזר מס חיובי מוענק למי ששילם מס הכנסה סכומים גבוהים יותר מאלו שאמור היה לשלם על פי חוק. החזר המס בעבור שנת המס המדוברת יהיה רלוונטי עד לשש שנים מסיומה, ואליו יתווספו הפרשים של ריבית והצמדה העומדים על 4 אחוזים.  ההפרש בין גובה המס המשולם למה שאמורים היו לשלם בפועל נובע משיטת חישוב המס. גובה המס מחושב שנתית, אף על פי שהוא מנוכה מהשכר מדי חודש. המשמעות היא שאם חל שינוי כלשהו במהלך השנה עצמה, זה לא ישוקלל מידית עם הנתונים, אלא תידרש הרמת כפפה.

 

איך אוכל לבדוק את זכאותי להחזרי מס?

כדי לקבל החזר מס, יש להגיש בקשה מסודרת בנושא לרשות המיסים. למי שלא חובב בירוקרטיות, ואין לו זמן לשבת ולהבין את כל התהליך על בוריו, מומלץ לפנות לגורם מוסמך שיבצע עבורכם את העבודה ויגיש את הבקשה על שמכם. הגורם המקצועי ביותר להיסמך עליו הוא חברות כמו אינדיגו פיננסים, אשר מורכבות מרואי חשבון בעלי ותק בתחום. דרך פניה לחברה מוסמכת, כל מה שאתם תצטרכו לעשות זה לבדוק את סיכויי ההחזר שלכם בשיחה מול נציג מומחה. החל מאותו הרגע, החברה היא זו שמתעסקת בשאר התהליך.

 

מחשבון וכסף

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
חנות נגרים
כללי
מהם הסוגים השונים של פרזול

בכדי שרהיטים יעבדו כמו שצריך בצורה חלקה, פשוטה ובטיחותית יש צורך בפרזול בתהליך הייצור שלהם. למה משמש הפרזול? באילו מוצרים הוא מופיע ומה הסוגים השונים שלו? על כך ועוד מוזמנים

צילום עיר מהגובה
נדל"ן
נדל"ן בתל אביב

עבור האדם הממוצע אין רכישה משמעותית יותר מרכישת דירה. מדובר בהשקעה כספית גדולה המלווה לרוב בהלוואה הגדולה ביותר שאדם לוקח באופן פרטי אשר תהליך החזרה עשוי לארוך שנים רבות. באזור