החזרי מס לשכירים – איך לקבל החזר מס

כאנשים עובדים, כולנו התרגלנו לתשלומי המיסים הקבועים היורדים מתלוש המשכורת החודשי שלנו, אך האם אתם מודעים לכך שייתכן ואתם משלמים למס הכנסה יותר ממה שאתם צריכים לשלם בפועל? בגין הפרשים אלו, היכולים להגיע לאלפי ואף עשרות אלפי שקלים, תוכלו לקבל החזרי מס בהתאם

 

על מיסים, נקודות זיכוי והחזרים

תלוש המשכורת החודשי שלנו כולל חיובים והורדות שונות, ביניהם נמצאת גם חובת התשלום למס הכנסה, בה רבים מאיתנו כלל לא נוטים להתעמק ולהבין מדוע, כמה, איך ולמה נקבעה חובת התשלום הזו. למעשה, רשות המיסים מחשבת את חבות המס של כל אחד ואחת מאיתנו שנה מראש, ובהתבסס על ממוצע המשכורות שלנו בשנת המס הקודמת.

אל חישובים אילו מצטרפים נקודות הזיכוי השונות, המעניקות הנחות בתשלום המס לעומדים בקריטריונים מסוימים. כך, פעמים רבות נוצר מצב בו שילמנו יותר ממס ממה שהיינו חייבים בפועל, כך שמגיע לנו החזר.

 

שכירים? ייתכן ומגיע לכם החזר מס!

כשכירים, ההתעסקות שלנו מול מס הכנסה היא שולית ביותר, אם בכלל מתקיימת, כאשר חובת המס והדיווחים השונים מתבצעים דרך מקום העבודה שלנו. יחד עם זאת, גם במקרים אלו ייתכן בהחלט ומגיעים לכם החזרי מס לשכירים.

בין אם מקום העבודה שלכם לא הגיש את הדיווחים בזמן ובין אם אתם שכחתם לעדכן את מקום העבודה שלכם בדבר הזכאות שלכם לקבלת נקודות זיכוי, גם שכירים יכולים לשלם מס הכנסה יותר ממה שהם אמורים היו לשלם בפועל, כאשר המקרים הנפוצים ביותר הם בגין שינוי מקום העבודה, הורות, תואר אקדמי ועוד.

 

החזרי מס לשכירים – הטפסים שחשוב להכיר

תהליך בקשת החזרי המס לשכירים הוא תהליך די בירוקרטי, הכרוך במילוי טפסים ייעודיים וצירוף המסמכים הרלוונטיים. את בקשת החזר המס ניתן להגיש באופן מקוון, באתר רשות המיסים, או אצל פקיד השומה הקרוב לאזור מגוריכם. את זכאותכם לקבלת החזרי מס ניתן לוודא באמצעות הסימולטורים השונים ברחבי הרשת וכן באמצעות חברה מקצועית ומנוסה בתחום.

כך או כך, חשוב שתכירו שני טפסים עיקריים בתהליך הגשת החזרי המס לשכירים – טופס 106, אותו תקבלו מהמעסיק, המפרט את כלל נתוני השכר שלכם ואת טופס 135 – דו"ח שנתי מקוצר לשכירים.

 

הדרך הבטוחה לקבלת החזרי מס לשכירים

כיאה לשיטה הבירוקרטית, מילוי חסר ו/או לא מדויק של הטפסים, עלול לגרום לעיכוב משמעותי בבחינת הבקשה ואף לדחייתה. לפיכך, במידה ואתם לא בטוחים במידת זכאותכם וכיצד בדיוק עליכם למלא את הטפסים, מומלץ יהיה להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית.

באמצעות חברה מקצועית ומנוסה, המכירה היטב את החוקים והסעיפים המתעדכנים של מס הכנסה, תוכלו לוודא בדיוק מרבי מה סכום ההחזר המגיע לכם וליהנות מליווי מלא ומקצועי, החל משלב מילוי הטפסים ועד לקבלת ההחזר.

 

לסיכום

גם לשכירים, אשר התנהלותם העיקרית מול מס הכנסה מבוצעת דרך מקום עבודתם, זכאים במקרים מסוימים לקבלת החזרי מס, אותם ניתן לקבל באמצעות הגשת בקשה מקוונת או ידנית, לרשות המיסים. כדי למקסם ולייעל את תהליך בקשת החזרי המס, מומלץ להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית ומנוסה בתחום.

החזר מס

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
טיפים פיננסים
הפגיעה הפיננסית בתהליך הוצאה לפועל

תהליך הוצאה לפועל הוא תהליך בו המדינה פועלת כנגד חייב על מנת שיחזיר את חובו לנושה. הלשכה להוצאה לפועל היא חלק מרשות האכיפה והגביה, ויש לה סמכויות נרחבות להטלת עיקולים

שטרות
טיפים פיננסים
איך לחשב עלות של המרת מטבע לפני בעסק שלכם

אם גם אתם מנהלים עסק שעובד עם עסקים בחוץ לארץ, כנראה שאתם משתמשים באופן תדיר במטבע חוץ. משום כך, ודאי תזדקקו לדרך קלה ונוחה לחישוב עלות המרת המטבע על מנת

מס
כללי
החזרי מס לעובדי מדינה – כיצד ניגשים לזה?

בעוד שבקופות המדינה ישנם מיליוני שקלים המיועדים למטרת החזרי מס, עדיין חלק מהאזרחים במדינה לא דורשים את מה שמגיע להם בחוק. וחבל. אם אתם מעוניינים לקבל החזרי מס לעובדי מדינה,