ההבדל בין ביטוח דירה לבין ביטוח בניין משותף

עקרונות הביטוח עומדות על זה שכאשר נצטרך עזרה, אנו לא נהיה לבד במערכה.

בין אם זה ברגעים הכי קשים, מפחידים או סתם מבלבלים, אנו תמיד נרצה לדעת שיש מי שיושיט לנו יד ברגעים אלו.

זה יכול להיות סתם לאחר תאונה מבאסת שקרתה לנו, או חשבונית מתסכלת שהגיעה מחו"ל בגלל נפילה מכאיבה.

נוסף לאלה, תחומי ביטוח חדשים נכנסו לשוק – ביטוח דירה וביטוח בניין משותף, שהוכיחו את חשיבותם לא פחות מביטוחי רכב ובריאות.

לא יודעים מה ההבדל? אל דאגה.

נסביר לכם הכל במאמר הבא

 

מהו ביטוח בניין משותף

בתור התחלה, צריך להבין שביטוח בניין משותף הוא בעצם קשור לביטוח מבנה דירה, והוא כולל את כל השטח המשותף בבניין. הוא רלוונטי לכל מי שגר במבנה של 2 דירות ויותר. כלומר, כמעט רוב אזרחי המדינה , חוץ מאלו הגרים בבתים הפרטיים שבדרך כלל אתם מוזמים אליהם למסיבות "על האש". בעקבות צפיפות האוכלוסין בערים, נבנו בשנים האחרונות הרבה בניינים רבי קומות, המאכלסים בתוכם עשרות משפחות, מה שהכניס לחיינו את מושג ביטוח בניין משותף, וחברת הניהול שעד לפני כמה זמן הייתה מוכרת רק במשרדים.

חברת הניהול בעצם אחראית על תחזוק הבניין, והיא מראש מקצה סכום כסף כדי לבטח את הדיירים מנזק שקורה לחללים המשותפים בבניין. בטח כשמדובר על בניין יוקרתי שבו יש חללים כמו חדר כושר, חדרי אירועים וכיוצא בזה.

 

מהו ביטוח דירה

ביטוח דירה כולל בתוכו שני ביטוחים : ביטוח מבנה וביטוח תכולה. ישנה אפשרות לרכוש את שני הביטוחים הללו יחד, או לרכוש רק אחד מהם בהתאם למידת הצורך. חברות הביטוח יכולות לעשות שינוי בפוליסה רק במידה והשינוי בא לטובתו של הלקוח.

ביטוח מבנה הוא כיסוי עבור נזק הנגרם למבנה הנכס, ולחפצים המחוברים לו כמו דלתות, חלונות וכד'. ביטוח מבנה דירה מגן מפני מקרים של פיצוץ, שריפה, הצפה, רעידות אדמה ועוד. סכומו של ביטוח הדירה שווה לערך בנייתה של הדירה מחדש, ללא עלות הקרקע.

ביטוח תכולה הוא כיסוי לרכוש הנמצא בדירה וניזוק כתוצאה משריפה, נזקי טבע, הצפה, שוד, פריצה, התפוצצות, רעידת אדמה וכד'. את שווי נכסי הדירה קובע שמאי מטעם חברת הביטוח ביחד עם המבוטחים, על פי הצהרת המבוטח. גובה הפרמיה החודשית נקבעת לפי שווי התחולה ובהתאם לרמת הסיכון ולרמת התכולה. למשל, עלות ביטוח דירה באיזור שמועד לפריצות יעלה יותר מדירה הנמצאת באיזור שלא מועד לפריצות. דוגמה נוספת היא מיקום הדירה בבניין – ביטוח לדירה אשר נמצאת בקומה גבוהה תעלה פחות מדירה אשר נמצאת בקומת קרקע, שלה יהיה יותר קל לפרוץ

לסיכום, ביטוח בניין משותף וביטוחי דירה שונים במהותם, אך חשובים מאוד כדי שנוכל לקבל תמיכה כאשר אנו צריכים את העזרה ברגע שיש נזקים משמעותיים בבניין או בדירה.

 

חתימה על מסמך

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
חבילה של כסף ומבנה
השקעות
אילו אפשרויות השקעה יש בארה"ב?

ידע הוא כוח בחיים ואנשים עם ידע הם אנשים אשר מגיעים להישגים הגדולים ביותר שיש ולא רק זאת אלא שהם נהנים גם מאיכות ורמת חיים גבוהות במיוחד. על רקע זה

תקרות אקוסטיות
בעלי מקצוע
ממה עשויות תקרות אקוסטיות?

נושא הקונסטרוקציה בארץ ובעולם עבר בשנים האחרונות התפתחויות מהירות ומרתקות. עם זאת, האלמנט שלעתים קרובות אינו מורגש במבנים אלו הוא התקרה האקוסטית. פעמים רבות אנו לא שמים לב אל התקרות

עיצוב מיוחד
עסקים
איך לעשות מיתוג לעסק מבלי לשבור את הכיס

מיתוג לעסק הצלחת העסק תלויה רבות בהיקף הלקוחות שלו וקהל היעד הרחב הנעזר בשרותיו ובכך תורם להצלחתו. בכדי להרחיב את הלקוחות עבור העסק, יש לפעול גם במישור השיווקי בצורה מושקעת