מה ההבדל בין ביטוחי הבריאות השונים?

מי שלא מבין בתחום יכול לחשוב שהוא מבוטח בביטוח בריאות פרטי גם מבלי שהוא רכש ביטוח כזה. והאמת היא שבישראל הנתונים מבלבלים. ערכנו לכם כאן סדר בנושא. אילו ביטוחים ביראות קיימים, מה מהם הוא בחינם ומה מהם מצריך תשלום. אז בואו נתחיל.

 

סוגי ביטוחי הבריאות הקיימים

ישנם מספר סוגי ביטוח בריאות כשהבסיסי שבהם ניתן חינם על ידי המדינה:

 

ביטוח בריאות בסיסי

ביטוח בריאות בסיסי הוא ביטוח הניתן על ידי קופת החולים ללא עלות והוא ניתן בהתאם לחוק הבריאות הממלכתי. כל אזרח ישראלי זכאי לקבל ביטוח בסיסי באחת מקופות החולים שיבחר. ביטוח זה מכסה עלויות שירותים ותרופות הכלולים בסל הבריאות בלבד. פעמים רבות מדובר במימון חלקי והמבוטח צריך לשלם דמי השתתפות עצמית גבוהים יחסית.

 

ביטוח בריאות משלים

קופות החולים מציעות ביטוח בריאות משלים בדרגות כיסוי שונות. גובה הכיסוי הביטוחי הניתן משנה את מחיר הביטוח החודשי. ביטוחים אלו מוכרים כביטוחים משלימים מטעם קופות החולים, הם נמכרים ומשווקים על ידי הקופה עצמה ותודות לה המבוטח זכאי למימון נרחב יותר של הטיפולים הניתנים במסגרת סל הבריאות. יחד עם זאת, עדיין המבוטח צריך לשלם דמי השתתפות עצמית גבוהים ומקרים רפואיים חריגים, לא בהכרח מקבלים מענה במסגרת ביטוח זה.

 

ביטוח סיעודי

ביטוח סיעודי הוא ביטוח המוצע על ידי קופות החולים והוא נמכר אצל חברות הביטוח השונות. ביטוח זה מכסה עלויות טיפול סיעודי במקרה הצורך. חשוב לשים לב כי ביטוח זה יכול להימכר לבד, בפני עצמו אך הוא יכול להיכלל בתוך ביטוח בריאות פרטי הנותן מענה מקיף.

 

ביטוח בריאות פרטי

מי שלא מסתפק בפחות מטוב ורוצה להיות מוגן ככל הניתן, רוכש ביטוח בריאות פרטי הנמכר על ידי חברות הביטוח השונות. ביטוח זה הוא יקר יותר ממגוון הביטוחים האחרים, אך הוא גם נותן את המענה המקיף ביותר. הוא לא מותיר את המבוטח כפוף לשירותי קופת החולים בו הוא מבוטח. במסגרת ביטוח בריאות פרטי המבוטח יכול להתייעץ עם רופא מומחה בהתאם לתקנון החברה המבטחת, ולקבל החזר על ההוצאות הכרוכות.

 

מה ביטוח בריאות פרטי מכסה?

בכלליות, ביטוח בריאות פרטי מכסה מקרים של:

  • השתלות איברים
  • ניתוחים ופעולת כירורגיות
  • תרופות שלא בסל הבריאות

לביטוח זה ניתן להוסיף עוד מגוון רחב של כיסויים ואכן חברות הביטוח לא טומנות ידן בצלחת… הכיסויים הם נרחבים וכוללים כיסויים שונים כמו ביטוח תרופות בהתאמה אישית, ביטוח שיניים, מימון טיפול רפואי בחו"ל ועוד מגוון רחב. כל מבוטח יכול לבחור כיסויים לשדרוג ביטוח הבריאות שלו. יחד עם זאת, בבחירת ביטוחים נוספים חשוב לוודא כי לא נוצר מצב של כפל ביטוחי מיותר.

 

לסיכום

ביטוח בריאות הוא ביטוח חשוב וכדי למנוע מצבים מורכבים נחקק חוק ביטוח הבריאות הממלכתי ומי שמעוניין לקבל ביטוח מקיף יותר, רוכש לעצמו ביטוח בריאות כמסוכם כאן.

ביטוח בריאות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ויאגרה
למבוגרים
ויאגרה נחשפה: מיתוסים, עובדות וכל מה שביניהם

ויאגרה, הידועה גם בשמה הגנרי sildenafil citrate, הפכה לשם דבר בכל הנוגע לטיפול בהפרעות זקפה. עם זאת, יחד עם הפופולריות שלה, הופיעו מיתוסים ועובדות מוטעות רבות לגבי הויאגרה. במאמר מקיף

איש מקליד
טיפים פיננסים
האם יש הבדל בעלויות של אופיס 2019 לאופיס 2022

לא פעם אנו נתקלים בשאלות שנשאלות מצד גולשים בכל הנוגע לרכישה של מוצרי אופיס. הדבר הוביל אותנו להבין כי יש צורך בכתיבה של מדריכים שעוסקים בנושא באופן מעמיק. מדריך זה

לדעת על משכנתא ראשית
כללי
דברים שכדאי לכם לדעת על משכנתא לדירה שניה

הגעתם לשלב בחיים שבו אתם יכולים להתחיל לחשוב על השקעות נדל"ן שונות? אם כך, אתם בוודאי רוצים לדעת מהן דרכי המימון שעומדות בפניכם כי מעטים הם האנשים שבאמת מחזירים בכל