מהן הדרכים היעילות ביותר להשקיע בנדל"ן ביוון?

השקעה בנדל"ן בחו"ל, וביוון בפרט, היא אחת דרכי ההשקעה הפופולריות ביותר לשם ייצור רווח פסיבי.

היות וקיים קושי רב ברכישה ותחזוקה של נכס בארץ, רבים בחכמה רבה בוחרים להשקיע את כספם ביוון השכנה, אך מדוע בחרו דווקא ביוון, כיצד ניתן לעשות זאת, ומה היתרונות?

בעקבות המשבר הכלכלי אשר פקד את יוון החל משנת 2008, מחירי הנדל"ן בה ירדו והפכו להיות אטרקטיביים במיוחד בעבור המשקיע הישראלי. נוסף על כך, קרבתה של יוון, והיותה יעד תיירות פופולרי עבור הנופש הישראלי, הפך אותה למושא השקעה משתלם במיוחד. בעזרת יתרונות אלו הרווח בעבור המשקיע הישראלי גבוה בהרבה מזה אשר יתקבל בהשקעה מגבילה בנכס מקומי.

אך במידה ואנו אכן מעוניינים להשקיע בנכס ביוון, מה צריך לדעת, היכן מתחילים, ואיפה הכי כדאי להשקיע?

 

איפה ביוון?

אמנם יוון אינה מדינה גדולה, אך היא בהחלט בעלת מספר לא קטן של ערי תיירות פופולריות. יחד עם זאת ישנן עיירות קטנות שמושכות תיירות אך חשוב לזכור שהרווח שלנו יהיה דווקא מהערים הגדולות יותר.

 

אתונה

ההשקעה בתהליך של נדל"ן באתונה היא הפופולרית והמשתלמת ביותר בעבור המשקיע הישראלי. נוסף על היתרונות בהשקעה בנכסים ביוון בעקבות המשבר הכלכלי ומשבר הקורונה, באתונה מספר יתרונות בפני עצמה. אתונה היא בירת יוון ועל כן היא עומדת במרכז תחום העסקים והמסחר במדינה. בדיוק מסיבה זו מחירי הנדל"ן ירדו באופן משמעותי, יותר מערים אחרות, בפרוץ המשבר הכלכלי. עקב העובדה שהיא תמשיך להיות מרכזה של המדינה, נוכל לסמוך על עקביות מסוימת במגמה זו.

כמובן, כפי שציינו לא נשכח כי בין יוון לישראל קיימת אמנת מס הפוטרת אותנו מתשלום מס כפול, והתשואות בעבור השקעה בנכס באזור זה יהיו גבוהות יותר מאלו שנקבל בעבור נכס מקומי.

 

סלוניקי

השקעות בסלוניקי מהוות בסיס משתלם במיוחד בעבור המשקיע הישראלי. סלוניקי נחשבת למעין בירת הצפון היווני ומהווה יעד תיירותי בעקבות קרבתה לחוף והרקע ההיסטורי הרחב שלה. מה שמייחד אותה זה היותה יעד לקהל צעיר בגלל שבה ממוקמות שתי אוניברסיטאות גדולות, אריסטו ומקדוניה. עובדות אלו מסייעות רבות למעוניינים בהשקעה באזור זה היות וקהל היעד של הנכסים, מתרחב, ובעיקר עקבי. המשקיע יכול לבחור להשכיר את דירתו לסטודנטים, תיירים, וצעירים, וזאת ללא סיכון שמגמה זו תשתנה.

 

איפה מתחילים?

טרם שנשקיע את כספנו בנכס באתונה או סלוניקי, ישנם מספר אלמנטים שחשוב לבדוק ורק לאחריהם, נבצע החלטה מושכלת:

סוג ההשקעה:

בטרם נחל להנפיק את הטפסים הנדרשים עבור רכישת נכס כלשהו, עלינו להחליט באיזו דרך נשקיע. במקרה זה נוכל כמובן לרכוש נכס באופן ישיר מצד מוכר הנכס. לחילופין במידה ונרצה ראש שקט יותר, והכנסה פסיבית ככל האפשר, נוכל לבחור בהשקעה עקיפה. בדרך זו ישנה קרן שאמונה על ניהול הנכס דרך נדל"ן מסחרי. הקרן אחראית על בירור סיכונים אפשריים וניהול עיקרי של הנכס.

 

טרום טיסה:

טרם נטוס בפועל על מנת לצוד נכסים להשקעה, נצטרך להחליט על איזה מן המיקומים יהיו רווחים יותר למטרת ההשקעה שלנו. לכן נבצע השוואות בין צפי התשואות, הדרישה לשיפוץ הנכס, צפי לשינוי במחירים, ההבדל בגובה המס בין הערים השונות, ועוד. רק לאחר מכן נחל בהליך אשר מתחיל מהפקת מספר מס יווני באמצעות משרד הפנים הישראלי, ופתיחת חשבון בנק יווני בעזרת רואה חשבון והמלצות מהבנק המקומי שלנו.

 

סיור נכסים:

לאחר שהסדרנו את הבירוקרטיה טרום הטיסה, הגיע הזמן לחפש את הנכס המיועד. בעת הסיור חשוב לזכור לתעד ולצלם כל פרט, ולבקר בנכסים שנמצאים בטווח התקציב שלנו. כמובן יש לבדוק שכל נכס בו אנו מעוניינים אכן שייך חוקית לצד המוכר וכי הנכס תקין, ורשום אצל הרשות המקומית. ניתן כמובן לנהל משא ומתן עם המוכר במידת הצורך, ובגבול הטעם הטוב.

 

חתימות:

במידה ומצאנו את הנכס המושלם עבורנו, לרוב נחתום מול הצד המוכר על הסכם ראשוני ונשלם מקדמה בהתאם לתנאים המספקים את שני הצדדים. זכרו כי בכל שלב, וטרם חתימה על כל מסמך, יש להיוועץ עם עורך הדין שלכם ולוודא שאתם מכירים, ומבינים כל מילה בהסכם. לאחר אישור עורך הדין שלכם ניתן לבצע את הרכישה על ידי חתימת נוטריון יווני, וכל מה שנשאר זה למצוא שוכר.

 

איך נמנע סיכונים מיותרים?

כמו בכל השקעה, תמיד קיימים סיכונים. אך לאחר שבחנו את היתרונות בהשקעה בחו"ל, ובערי יוון בפרט, נראה כי היתרונות עולים על החסרונות. נוסף על כך, נוכל להימנע מסיכונים מיותרים וזאת במידה ונדע כיצד לבקש עזרה, לשאול, ולחקור. במקרה זה מומלץ ליצור קשר עם חברת נדל"ן בעלת ניסיון, בעיקר בתחום היעד בו אתם מעוניינים, שתהווה גורם מייעץ, ואף מקשר במידת הצורך.

 

לסיכום

טרנד ההשקעות בערי יוון לא הולך להעלם בקרוב, ונראה כי הולך להיות רווחי לשנים רבות קדימה. הערים אתונה וסלוניקי נחשבות לערים מרכזיות ורווחיות בעיקר עקב מיתוגן בתור יעדי תיירות וגיוון האוכלוסייה בהן. אך טרם כל השקעה בפועל עלינו לוודא איזו סוג השקעה הכי מתאימה לנו, ישירה או עקיפה, ואיזה מן היעדים משרת את מטרתנו בצורה הטובה ביותר. לבסוף, נבצע את כלל ההליכים לצד ייעוץ ותיק, ואמין, על מנת לייצר רווח גדול לטווח הרחוק.

 

השקעה פיננסית

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
דולרים
הלוואות
מה ההבדל בין מתן הלוואה לעסק קטן מול חברה

כיום עסקים בישראל מתקשים לקבל הלוואות מבנקים, חברות מימון חוץ בנקאי וחברות אשראי. אולם, המדינה מציעה סיוע לעסקים בהלוואות נוחות עם ערבות גבוהה יחסית מצד המדינה ותוכניות סיוע נוספות. אם

התפתחות אישית
טיפים פיננסים
איפה לקבל את הכלים להתנהלות נכונה עם כסף?

התנהלות נכונה עם כסף היא לא דבר שבא בטבעיות ובקלות. לעיתים, גם אם אנחנו חושבים שאנחנו מתנהלי נכון, יתכן שבאמצעות כלים טובים יותר נתנהל טוב יותר ויעיל יותר. מאחר שכים

טיפים פיננסים
החזרי מס אפשר לקבל גם אם חלפו כבר כמה שנים

לשלם מיסים גבוהים זה מסוג אותם הדברים שכולנו מתמודדים איתם, כי מי לא מצא את עצמו מתלונן על העניין הזה? עם זאת, חשוב לדעת שלמרות שאנחנו רגילים לגובה המיסים כאן,

משכנתאות
מתי נתייעץ עם יועצת משכנתאות?

מצד אחד – היא חוסכת את הבדיקות, ההבנה, החישובים והמשא ומתן מול הבנק שיביאו לתנאים מצוינים על המשכנתא. מצד שני – זה עולה כסף וישנם לווים שיצליחו להשיג תמהיל וריביות