האם צריך תעודה לעבודה בגובה

זוכרים איך בתור ילדים בני 14 ו-15 טיפסתם על מבנים גבוהים בתנועת הנוער הצופים או הנוער העובד? כפתתם כפיתות, קשרתם קשרים, שמתם קסדה על הראש, קשרתם את עצמכם בחבל אל הסנדה והרגשתם על גג העולם. אז נכון, עבודה בגובה 6 מ' היא אכן מלהיבה ומגניבה, אבל כשמגיעים לחיים האמיתיים ישנן עבודות בגובה שלא בהכרח תוכלו לבצע באותה הקלות כמו כשהייתם נערים. במאמר זה נעסוק בשאלה האם צריך תעודה לעבודה בגובה?

 

מי עובד בגובה?

בעוד שהרבה מאיתנו עובדים על קרקע יציבה והקשר בינינו לבין הגובה מגיע לידי ביטוי אך ורק בעליה במעלית, קיימים בינינו המון בעלי מקצוע שעובדים בגובה. מקצועות כמו מתקיני גגות ורעפים, קבלני איטום גגות, מתקיני מערכות חשמל וחשמלאים, מתקיני דוודים, מנקי חלונות, גיזום עצים, התקנת פרגולות, טכנאי מזגנים ועוד בעלי מקצוע שמשתמשים בסולמות שאורכם גבוה יותר מ-2 מ', מבלים את רוב זמנם בגובה.

 

ניקוי חלונות בגובה

 

האם צריך תעודה לעבודה בגובה?

אז התשובה לשאלה האם צריך תעודה לעבודה בגובה היא קצרה ופשוטה – בהחלט כן. תעודה לעבודה בגובה מתקבלת אחרי מעבר של קורס עבודה בגובה, קורס שבו מוסברים כל החוקים, הכללים וההדרכות לגבי זהירות ודגשים בזמן עבודה בגובה.

 

למה צריך תעודה לעבודה בגובה?

אחרי שהבנו את התשובה לשאלה האם צריך תעודה לעבודה בגובה, חשוב להבין גם בשביל מה צריך אותה. אז בעקבות עלייה במספר התאונות שהתרחשו בגובה, הוחלט על קיום קורס עבודה בגובה עבור כל בעלי המקצוע שעוסקים בעבודה בגובה.

ולא רק מעבר קורס נכלל בסיפור הזה, אלא גם רענון עבודה בגובה. ממש כמו רענון נהיגה, גם במקרה הזה מוזמנים בעלי המקצוע לסדנאות רענון מדי פעם ופעם, באמצעותן אפשר לוודא שכללי העבודה בגובה עדיין ברורים לעובד.

 

מה עוד לומדים בקורס עבודה בגובה?

מעבר לחוקים והכללים לפיהן יש לבצע את העבודות בגובה, מתקיימות גם הדרכות בנושא "מה קורה אם" במקרה של תאונה חלילה, במקרה שכלים נופלים מהגובה ועוד.

 

מה קורה אם מישהו עובד בגובה ללא תעודה לעבודה בגובה?

אז בגדול – עדיף מאוד לא לנסות. עבודות בגובה ללא תעודה מתאימה הוא בראש ובראשונה דבר מסוכן מאוד. במידה ונתפסתם על ידי פקח בזמן עבודה שגרתית, יוטלו עונשים כספיים על המעביד שלכם וגם עליכם.

במידה וחלילה קורה לכם משהו בזמן עבודה בגובה כשאין בידכם תעודה מתאימה, הדבר עלול להוביל לתביעה בגין רשלנות וכן לא הוא ולא העובד יהיו זכאים לקבל את כספי הביטוח, היות והביטוח הוא במפורש מכסה רק את מי שיש בידיו תעודה לעבודה בגובה.

אז האם צריך תעודה לעבודה בגובה? אם אתם עובדים בגובה בהחלט כן.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אורין שפלטר – המכללה להשכלה פיננסית
כלכלה
אורין שפלטר – המכללה להשכלה פיננסית

בבואנו להתרשם ולגבש עבור מכללת אורין שפלטר – חוות דעת מהימנה, הקפדנו להתייחס לכל הקריטריונים הרלוונטיים. אך לפני שנסקור את אלו, חשוב שנבין את הרקע לפועלו של המוסד לימודי סוכן

איך מתכננים לשפץ ולהשביח את הנכס?

שיפוץ ושיפור נכס יכול להיות מאמץ מרגש ומתגמל שיעלה משמעותית את ערך הנכס שלנו. יחד עם זאת, ללא תכנון נכון, זה יכול להפוך במהירות למהלך יקר שישאב מאיתנו אנרגיות מיותרות

דִירָה
כללי
4 דברים שחשוב לעשות לפני קניית דירה

שוק הנדל"ן בישראל לוהט, מחירי הדיור רק עולים, ולא נראה שמתישהו הם ייעצרו, שלא לדבר על ירדו. לכן אין פלא, שבנסיבות האלה כל מי שיכול להרשות לעצמו לקנות דירה ומוצא