האם העלויות של חברת אחזקת מבנים מגדילות משמעותית את ועד הבית

כששוכרים דירה בבניין ומחשבים מה תהיינה העלויות החודשיות, צריך לקחת בחשבון את התשלום על ועד הבית. אחת השאלות שנשאלות הכי הרבה בקרב דיירים שגרים בבנייני שותפים היא האם כדאי לבחור בועד בית או בחברה לאחזקת מבנים. זוהי שאלה חשובה, ובמאמר הבא ננסה לענות עליה.

 

אז והיום

בעבר, האופציה היחידה שהייתה קיימת בבנייני דיירים משותפים הייתה בחירה בועד בית שיהיה אחראי על גבייה של דמי הבית החודשיים, על תיקונים נדרשים, על ניקיון הבניין, תחזוקת הגינה ועוד. כיום, חל שינוי בנושא הזה, ולתמונה נכנסו חברות אחזקת מבנים. חברות אלו ראו את הפוטנציאל הטמון בכך שהרבה מבנייני המגורים כבר לא קטנים כמו פעם, ובבניינים בהם גרים הרבה אנשים שלא מכירים אחד את השני, הרבה יותר קשה לתפעל ועד בית. לכן, עלה הביקוש לחברות אחזקת מבנים שמנהלות את הבניין.

 

מדוע צריך אחזקת מבנים?

כאשר מנהלים בניין משותף, לא משנה אם מדובר בבניין מגורים או קניון, יש מגוון שירותים שצריכים לקרות במבנה על מנת שהוא יתפקד כמו שצריך, הן מבחינת נראות, הן מבחינת פונקציונאליות. אחזקת הבניין בצורה שוטפת תורמת משמעותית לשימור הבניין ועמידותו, והיא גם משפיעה לטובה על השוכרים בבניין שחיים במקום נקי ומתוחזק היטב.

כשאדם חושב באיזה בניין הוא ירצה לגור, אחד הדברים הכי חשובים הוא הנראות של הבניין. כשיש בבניין מעלית שעובדת כמו שצריך, לובי וחדר מדרגות נקיים, פחים שמפונים בזמן ותאורה שעובדת – השוכר הפוטנציאלי יתרשם הרבה יותר לטובה וישקול ברצינות לשכור דירה בבניין.

 

חברת ניהול או ועד בית?

לפעמים השאלה האמיתי שצריכה להישאל לא צריכה להיות תלויה רק בשיקולים כלכליים כמו מה יעלה לנו פחות ומה יותר. במקרה של ניהול הבניין, חשוב מאוד לשים דגש על איכות הניהול והשירותים שהוא נותן לכם. לכן, גם אם חברה לניהול מבנים עולה יותר כסף מאשר ועד בית שמורכב מדיירי הבניין – אם ועד הבית לא עושה את עבודתו כמו שצריך, זה לא משנה שאתם משלמים פחות כסף.

אחת הסיבות שתחום אחזקת המבנים נכנס בצורה חזקה לשוק, הוא משום שניהול בית משותף בין הרבה אנשים זרים שגרים בבניין אחד, הציף הרבה מאוד קשיים שהובילו לסיכסוכים. בניין שבוחר להשתמש בשירותיו של חברה שתנהל לו את המבנה, מבטיח לעצמו ראש שקט, נטול סכסוכים ורווי איכויות.

זאת ועוד, בבניין משותף קשה מאוד להטיל סנקציות אמיתיתות על מי שלא נשמע לכללים שהציב ועד הבית משום שהפן האישי והרגשי מעורב כאן. לכן, כששוכרים את שירותיה של חברה לאחזקת מבנים, החברה לא מכירה באופן אישי את הדיירים וכך היא מונעת מצבים בהם אדם שלא משלם את דמי ועד הבית ימשיך להתחמק מתשלום.

 

לסיכום

גורם כלשהו שמנהל את הבניין המשותף בכל הנוגע לאחזקה שוטפת, זה דבר מבורך וחשוב. כדי למנוע סכסוכים עם השכנים ולוודא שהכל מתבצע בצורה הכי מקצועית, הבחירה בחברה לאחזקת מבנים היא הבחירה הנכונה.

תחזוקת בניין

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מספרי שירות לקוחות
כללי
איפה אפשר למצוא מספרים של שירות לקוחות

במסגרת בדיקת תלוש השכר אתם מעוניינים לבדוק מה מצב הפנסיה שלכם. אתם רוצים להיכנס לאתר קרן הפנסיה לקבלת מידע, הבעיה היא שהמידע שלכם לא מופיע באתר, אתם לא מצליחים להיכנס

שטרות
מיסים
האם כל שכיר חייב לעשות תיאום מס

באם הנכם שכירים, העובדים ביותר ממקום עבודה אחד, עליכם לעשות תיאום מס. בהיעדר תיאום מס, יכול להיווצר מצב בו תחויבו במס גבוה מידי בידי מס הכנסה. באילו מצבים שכירים מחויבים

הלוואה ראשית
הלוואות
משכנתא לסגירת הלוואות

לקיחת משכנתא לסגירת חובות הפכה לאופציה המועדפת ע"י רבים, זאת משום שהרעיון הבסיסי העמוד בו הוא  שבמידה וקיים ברשותכם נכס נדלנ"י, ניתן למשכן אותו לבנק ולקבל עבורו כסף לסגירת החוב

ניהול עסקי
עסקים
מה ניתן לעשות במערכת payper וכמה זה יעלה לכם

ניתן לומר בפה מלא שעולם הנהלת החשבונות עבר מתיחת פנים של ממש בשנים האחרונות, מתיחת פנים מוצלחת במיוחד. הטמעת מערכות בעלות יכולת אוטומציה, בינה מלאכותית והעלאת נתונים לענן מאובטח, הפכו