האזנות סתר – כל מה שצריך לדעת בנושא

האזנות סתר הן ללא ספק אמצעי יעיל מאוד לאיסוף מידע בסיטואציות כאלה ואחרות. לצד זאת, יש לציין כי בקונסטלציה מסוימת מדובר בעבירה על החוק, שכן הדבר תלוי בשימוש שנעשה בהאזנות הסתר ובסיבה לביצוע ההאזנה מלכתחילה. החומר המתקבל בהאזנת סתר אמנם אינו קביל בבית משפט, אך בעולם החקירות הפרטיות האזנה שכזו, בהתאם למגבלות החוק, נחשבת לנכס שלא יסולא בפז. 

 

למי מותר?

כאמור, האזנת סתר מותרת רק במידה והצד המאזין הוא חלק מהשיחה עצמה, או אם מדובר בשיחה המתבצעת במקום ציבורי ופתוח. כוחה הרב של האזנת סתר מופקד בדרך כלל בידיהן של הרשויות האוכפות והמבצעות, לרבות המשטרה, השב"כ וצה"ל.

הסיבה לכך היא פשוטה- מותר להן לבצע האזנות סתר מתוקף היותן משרתות את ביטחון המדינה או על מנת למנוע עבירות פליליות חמורות. גילוי האזנות סתר עלול להציג את הגורם המאזין ככזה העובר עבירה פלילית, שדינה יכול להגיע לעד 5 שנות מאסר.

 

האזנת סתר בחקירות פרטיות

בשל העובדה שמשרדי חקירות פרטיים אינם כפופים למשטרה, הם אינם נהנים ממדיניות חופשית של האזנות סתר בעבודתם השוטפת. על מנת לבצע האזנת סתר, חוקר פרטי מוכרח לקבל צו מבית משפט. לכן הוא פועל בדרכים שהחוק מאפשר לו, כמו האזנה לחשודים ולמושא מעקביו במקומות ציבוריים.

 

חשיפת ציוד האזנה

המקרים בהם חוקרים פרטיים כן יתעסקו עם האזנות סתר מתבססים בעיקר על מצב בו לקוחותיהם חושדים שמבוצעות כנגדם האזנות שכאלו. האזנות סתר מתבצעות בעיקר בין חברות במסגרת ריגול תעשייתי, אך יכולות כמובן גם להתבצע כנגד אנשים פרטיים.

במידה ואתם חושדים שמאזינים לכם, יש לשכור את שירותיו של חוקר פרטי דיסקרטי, כזה שביכולתו לחשוף את האמצעים להאזנות סתר. הוא יכול לעשות זאת על ידי שימוש באמצעים טכנולוגיים חדשניים, ביצוע סריקה במבנה הרלוונטי, וכן בטלפונים הסלולריים והמחשבים.

 

עבודה של 24 שעות ביממה

במידה ואכן קיים חשד מבוסס לביצוע האזנות סתר כנגדכם, אל לכם לבזבז זמן. יש ליצור קשר באופן מידי וללא דיחוי עם חוקר פרטי מנוסה ומיומן, בעיקר כזה שמאפשר לכם זמינות מסביב לשעון. בדרך כלל במקרים של חשד להאזנות סתר, קיים צורך לבצע בדיקות גם בשעות לילה מאוחרות, מתחת לרדאר של אלו המחפשים אחר כל פיסת מידע אודותיכם.

חוקר פרטי מומלץ יידע כמובן גם לעבוד בשעות היום, להגיע בהסוואה של עובד מן המניין ולבצע את כל הבדיקות הנדרשות. בעידן המודרני בו השתכללו ללא היכר כל האמצעים הטכנולוגיים לעקוב ולהאזין, חשוב לדעת להתמודד ולהשיב אש באש.

חוקר פרטי יעיל יידע להסיר כל חשש להאזנת סתר, ולהביא בפניכם את הממצאים של קיומן של האזנות כאלו, שמהוות כאמור, עילה לתביעה ולפנייה להליך משפטי כנגד הגורם המאזין לכם.

גילוי האזנות סתר

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
4 טיפים לחסוך כסף בצורה חכמה
טיפים פיננסים
4 טיפים לחסוך כסף בצורה חכמה

השימוש היום יומי בכסף הוא עניין שמשותף לכל אדם שחי בתרבות המערבית בימים אלה. עובדה זו גורמת לרבים מאתנו לחפש אחר דרכים שיאפשרו לנו לשמור על הכסף שלנו במקום בטוח,

סטודנט
טיפים פיננסים
מכללה ללימודי ביטוח – ברמה הכי מקצועית !

את תחום הביטוח אפשר ללמוד היום במסגרת מכללה ללימודי ביטוח המעניקה למשתתפים בקורסים השונים לביטוח מקצועות ליבה בתחום וכן התמחות בתחומים משיקים.   כדי לעסוק בביטוח דרוש רישיון של סוכן

מטבעות
טיפים פיננסים
ניהול נכס מניב – המדריך המלא של different

להחזיק ולנהל נכס מניב, כמו דירה או חנות, זאת עבודה קשה. זאת לרוב עבודה צדדית, שמתווספת למטלות היומיום, ולא תמיד יש לכם זמן או כוח להתעסק בה. יש מספר דברים

מגן
טיפים פיננסים
החשיבות שבבדיקת חדירות

פריצה למחשבים של העסק או של החברה היא לא משהו שקיים רק בסרטים. העובדה שכל תעבורת המידע בשנים האחרונות נעשית רק דרך הרשת, הופכת אותה להיות מקום שמהווה סכנה גדולה