אילו דברים צריך לדעת על סילוק משכנתא

מחירי הדיור במדינת ישראל מהווים את אחד מהנושאים החמים ביותר. כמו כן, בודדים האזרחים שיכולים להרשות לעצמם רכישת דירה ללא נטילת משכנתא, ובמקרים רבים גם אלו שידם משגת, מעדיפים לקחת משכנתא משיקולים פיננסים.

לעיתים, מגיעה לידי מחזיקי המשכנתאות הזדמנות לפרוע חלק גדול מתשלום המשכנתא או במילים אחרות, לבצע סילוק משכנתא. גם אם עולה הזדמנות כזאת, ישנם מספר דברים חשובים שצריך לדעת על סילוק משכנתא.

 

לפני כן, מה זה בכלל משכנתא?

לפני שנעסוק בנושא המרכזי של המאמר – סילוק משכנתא ומה שצריך לדעת בנוגע לכך, חשוב להבין מה זה בכלל משכנתא. ובכן, משכנתא היא למעשה סוג של הלוואה הניתנת על ידי הבנק לכאלו שרוצים לרכוש נכס לצורך מגורים או לצורך נדל"ן עסקי.

כמו כן, במסגרת המשכנתא הבנק מעניק סכום גדול לטובת רכישת הנכס ובעלי המשכנתא מחזיקים לבנק את אותו הסכום בתשלומים לאורך שנים יחד עם תוספת תשלום הנקראת ריבית. לייעוץ מעמיק בנושא המשכנתאות, היכנסו לכאן – www.ohadweiss.co.il.

 

אז משכנתא היא בעצם הלוואה רגילה?

משכנתא היא לא בדיוק הלוואה רגילה. ההבדל העיקר בין הלוואה רגילה לבין משכנתא הוא היבט המשכון. סכום ההלוואה הניתן במסגרת המשכנתא הוא סכום גדול למדי, בהתאם הבנק רוצה להבטיח לעצמו שבמידה ובעלי המשכנתא לא יוכלו להחזיר את הסכום שהם התחייבו לחזיר, יהיה ברשות הבנק ביטחון כלשהו.

כאן המשכון נכנס לתמונה, במסגרת המשכנתא הנכס משועבד לטובת הבנק כך שבמקרה והתשלום לא יוחזר הבנק יוכל לאלץ את בעל הנכס למכור את הדירה כדי להחזיר את התשלום. אלמנט המשכון מהווה מוטיב מוטיבציוני גדול עבור בעלי המשכנתאות לסלק את המשכנתא ולשחרר את הנכס משעבוד.

 

למה אנשים מבצעים סילוק משכנתא?

ישנם מספר גורמים אשר יכולים להניע אנשים לבצע סילוק משכנתא. גורם נפוץ הוא קבלת סכום כספי גודל ומפתיע, כזה שיכול במקרים מסוימים לכסות את כל סכום המשכנתא ובמקרים אחרים חלק ממנו. כמו כן, ישנם כאלו רוצים לפרוע את המשכנתא כדי שיהיה באפשרותם לרכוש נכס אחר.

 

לא תמיד כדאי לקיים סילוק משכנתא

באופן מפתיע, גם אם עולה בידכם לפרוע את משכנתא ולשחרר את הנכס מבעלות הבנק, הדבר לא תמיד משתלם. בהתאם להסכם המשכנתא, ישנם תנאים מסוימים שצריך לעמוד בהם כדי לשלם את המשכנתא לפני תום תקופת ההסכם.

למעשה, הבנק רוצה להבטיח לעצמו שהוא לא מפסיד את הסכום שיכל להתקבל בגין תשלומי הריבית לאורך השנים. בהתאם, במקרים רבים הבנק מטיל עמלות כאלו ואחרות כדי להבטיח שלא יהיה מופסד עקב סילוק המשכנתא.

 

איך יודעים אם כדאי לבצע סילוק משכנתא?

במידה וניתנה לכם האפשרות לבצע סילוק משכנתא ואתם שוקלים את כדאיות המהלך, כדאי להיוועץ עם אנשי מקצוע מיומנים. כך תוכלו להבין יחד את מגבלות המשכנתא שלכם ולעמוד על כדאיות סילוק המשכנתא במקרה הספציפי שלכם.

הסדר משכנתא

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מִשׂרָד
עסקים
מה החשיבות הכלכלית של השכרת משרדים בת"א

בעלי עסקים רבים בוחרים למקם את המשרד שלהם דווקא בתל אביב. הסיבות לכך רבות, כאשר המרכזית שבהם היא המיקום המרכזי שלה. כאן ריכזנו עבורכם את הסיבות לבחירת השכרת משרד בתל