האם בי די איי משפיעה על הריבית?

בי די איי הוא דוח הנתונים הפיננסיים של כל אדם, אותו מוציא בנק ישראל על מנת לבחון את ההתחייבויות הכספיות, העמידה בהחזר הלוואות ובאשראי, חדלות פירעון, תיקי הוצאה לפועל וכיוצא בזה. האם בי די איי משפיע גם על הריביות שאנו מקבלים – על כך במאמר הבא.

 

האם בי די איי משפיע על הריבית?

בי די איי, דוח נתוני האשראי הכולל את דירוג האשראי וחיווי האשראי שלנו משפיע גם על הריביות. מצד אחד הוא משקף לבנק תמונה האם הלקוחות בסיכון גבוה ומצד שני ובהתאם לדוח, נקבעת הריבית על ההלוואה. כאשר לקוח עם דירוג אשראי גבוה ההלוואה שייקח לא תסכן את הבנק ולכן התנאים שיקבל יהיו טובים יותר לרבות הריבית.

במידה והבי די איי שלו שלילי, דהיינו, דירוג האשראי שלו נמוך, זאת אומרת שהבנק ישקול אם להעניק לו הלוואה והאם להציע לו תנאים אטרקטיביים. מבחינת הריבית היא תעלה כאשר הבי די איי שלילי ותרד כשהבי די איי גבוה. למרות זאת, ניתן לבצע ניקוי BDI ולקבל תנאים טובים.

 

כיצד משפיע הבי די איי על ריבית הפריים?

את ריבית הפריים קובעים הבנקים כאשר הם נותנים הלוואות בריבית זו. למעשה, הריבית נקבעת על ידי בנק ישראל ומשתנה בהתאם לדוח נתוני האשראי של הלקוח ובהתאם למצב בשוק. במילים אחרות, הבנקים הם אלו שקובעים את התוספת על הריבית. בדרך כלל מדובר על תוספת של אחוז וחצי.

לדוגמה, זוג שלוקח משכנתא מהבנק בריבית פריים צריך לקחת בחשבון שהריבית יכולה לעלות ולכן ההחזר החודשי של ההלוואה יהיה גבוה יותר ובמידה והריבית תרד, ההחזר יהיה נמוך יותר. בהתאם לכך, כאשר יקבלו את ההלוואה ייבחן דוח נתוני האשראי שלהם והבנק יקבע את התוספת על ריבית הפריים לפי הנתונים.

 

כיצד מבצעים ניקוי בי די איי?

כשמדובר על אדם המבקש הלוואה עם דירוג אשראי נמוך ועם סיכון גבוה, כלומר, לא עמד בהתחייבות הקודמות שלו ב-3 השנים האחרונות, הריבית שיקבל על ההלוואה תהיה גבוהה ולא אטרקטיבית. אף על פי כן יש מוצא.

ניתן לפנות לסיוע של יועצים פיננסיים ולהגיש בקשה לדירוג אשראי גבוה. היועצים מכירים את ההתנהלות של הבנקים, את הבירוקרטיה ומה להגיד על מנת לנקות את הבי די איי. גם במקרים שהבנקים לא מוכנים להלוות ללקוח כסף או להגדיל לו את מסגרת האשראי, היועצים הפיננסיים יכולים לסייע.

למשל, עסק שחייב להגדיל את מסגרת האשראי שלו על מנת להתקיים והבי די איי שלו שלילי, יוכל לקבל שירות וייעוץ בנוגע לניקוי הבי די איי. לסיכום, בין אם מדובר על הלוואה או הגדלת אשראי ובין אם על הריבית, אין צורך לחכות 3 שנים שנתוני האשראי ימחקו. ניתן עוד קודם לשנות את המצב.

ניקוי BDI

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
משכנתא
משכנתאות
6 טיפים חשובים לפני שלוקחים משכנתא

לקיחת משכנתא היא ללא ספק אחד האירועים המשמעותיים ביותר בחייו של אדם. רכישת דירה היא כבר מזמן לא דבר מובן מאליו במדינת ישראל. אזרחים רבים נאלצים לקבל הלוואה מהבנק, על

בחור מבוגר מסתכל לנוף
פנסיה
4 דברים שצריך לוודא לגבי הפנסיה שלנו

המילה פנסיה מעוררת ברבים מאיתנו רתיעה, ולעיתים אף צמרמורת שמקורה בבירוקרטיה עמומה לטובת עתיד רחוק מהעין. עם זאת, הפרשת כספים לפנסיה היא בגדר חובה בישראל, כיאה למדינה מערבית מפותחת, והבנה

רתום את כוח
עסקים
כיצד תרתום את כוחו של הטיקטוק לטובת העסק שלך?

אם בעבר טיקטוק התפרסם כפלטורמה חברתי המיועדת בעיקר לילדים, היום כולם יודעים שזה ממש לא המצב. עולם השיווק הדיגיטלי עבר מהפכה משמעותית בשנים האחרונות, וטיקטוק היא חלק בלתי נפרד מהמהפכה