האם יש הבדל בביטוח כשמדובר ברכב יוקרה?

מי מאיתנו לא חולם להיות בעליו של רכב יוקרה?! מהרגע בו התחלנו ללמוד נהיגה וגם כשאנו כבר נהגים מנוסים שנוסעים מדי יום בכבישי הארץ, אנו מפנטזים על נהיגה ברכב מפואר ומאובזר.

 

בין אם ננהג לבד, עם החברים, עם בן / בת הזוג או עם המשפחה, כולנו מפנטזים על מכונית הספורט המהירה, על רכב המנהלים המפואר או על המכונית היוקרתית עם הגג הנפתח. בחלומותינו כלל לא מפריעים לנו האקלים החם, מצוקת החניה או העובדה שכל הרכבים עומדים בסופו של דבר בפקק אינסופי מרבית שעות היום.

 

מי מאיתנו שיזכה להגשים את חלומו וירכוש רכב יוקרה יגלה עולם חדש שנפתח בפניו. לא רק מבחינת חוויית הנהיגה, אלא גם ובעיקר מבחינת הוצאות אחזקת הרכב. כי אם חשבתם שעלות הרכישה של רכב יוקרה היא גבוהה, חכו עד שתגלו מהן עלויות האחזקה, ובפרט עלויות ביטוח רכב.

 

ביטוח רכב יוקרה

 

רכבי יוקרה: על חלומות ומציאות

כמה פעמים שמעתם על אדם שזכה במכונית פאר בהגרלה או בתחרות כלשהי, שהחליט למכור את המכונית בה זכה? כמה פעמים ראיתם זוכה בתוכנית ריאליטי שקיבל במתנה ג'יפ יוקרתי, אך במהרה החליט לוותר עליו ולקבל במקומו כסף כשווי הרכב?

 

בוודאי ראיתם ולא האמנתם איך אפשר לוותר על מתנה שכזו?! איך אפשר לוותר על נהיגה ברכב יוקרה, על המבטים המשתהים ומלאי הקנאה של העוברים ושבים ברחוב ועל התחושה הנהדרת שנלווית לנהיגה ברכב מפואר ומיוחד.

 

למרבה הצער, התשובה לכך היא פשוטה. עלות האחזקה של רכב יוקרה היא גבוהה במיוחד, כך שגם מי שזכה בו או קיבל אותו במתנה, לרוב לא יוכל לשאת את העלויות הכרוכות באחזקתו, ובמיוחד בעלות ביטוח הרכב, שיכולה להאמיר לעשרות אלפי שקלים בשנה.

 

ביטוח רכב לרכבי יוקרה

גם אם עדיין לא רכשתם את רכב היוקרה שעליו אתם חולמים, אתם בוודאי יודעים שמחירי ביטוח הרכב אינם אחידים. העלות של ביטוח מקיף לרכב מושפעת מגורמים רבים וביניהם: גיל הנהג, ותק הנהיגה שלו, היסטוריית תאונות הדרכים והגשת התביעות שלו ועוד.

 

לכן, נהגים חדשים, נהגים צעירים או נהגים שהגישו בעבר מספר תביעות בביטוח רכב ייאלצו לשלם יותר עבור הפוליסה, בגלל העובדה הפשוטה שהם נמצאים בסיכון גבוה יותר להיות מעורבים בתאונה ולפיכך גם לתבוע את חברת הביטוח.

 

אך גם אם אתם נהגים ותיקים וזהירים, אתם צפויים לשלם מחיר גבוה עבור הביטוח, אם וכאשר תחליטו לרכוש רכב יוקרה. הסיבה לכך היא עלות חלקי החילוף של רכבי היוקרה. מכיוון שמדובר בחלפים יקרים ולרוב גם נדירים, עלות התיקון של רכב יוקרה (גם אם מדובר בתיקון פשוט יחסית) תהיה גבוהה בהשוואה לתיקון זהה ברכבים אחרים.

 

חברות הביטוח יודעות שגם במקרה של נזק קל לרכבכם, הן ייאלצו לשלם הרבה יותר עבור רכב יוקרה, בהשוואה לרכב משפחתי או רכב מיני, למשל. לכן, גם אם אתם הנהגים המנוסים והזהירים ביותר, המחיר שתידרשו לשלם עבור ביטוח רכב היוקרה שלכם יהיה גבוה יותר.

 

אם זו הוצאה שתוכלו לעמוד בה – אשריכם. אך אם עלות הביטוח השנתית תכביד עליכם מבחינה כלכלית, כדאי שתשקלו שנית האם אכן משתלם לכם לקנות רכב יוקרה. כי כפי שכל בעל רכב יודע, קניית רכב לא מסתכמת רק בעלות רכישתו. אחזקת רכב יכולה להיות הוצאה משמעותית בתקציב האישי או המשפחתי ולכן יש להיערך אליה מראש.

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
קניית נכס
נדל"ן
האם משתלם להשקיע בנדל"ן בתקופת הקורונה?

אי הודאות שהקורונה הביאה עמה ודאי השפיעה על משקיעים רבים מלהעביר את הכסף שלהם לאפיקי השקעה כדוגמת שוק ההון. אך מה לגבי נדל"ן? האם בעצם זה הזמן לקנות נכס? השקעות

פרסום בפייסבוק
עסקים
תקציב הוצאות פרסום לעסק

כל בעל עסק צריך להחזיק בתקציב הוצאות מסודר שיאפשר לו לדעת איך לנהל את העסק על הצד הטוב ביותר. עובדה זו ידועה לקוראים שלנו שעוקבים אחרי סדרת המדריכים שאנו מעלים

דלת וחלון
משכנתאות
איך לוקחים משכנתא בימינו

לקחת משכנתא זה אומר, לפני הכול, להתחייב לתשלומים קבועים בחודש לאורך שנים רבות. אומנם זה נכון שעבור רבים מאיתנו אין כל דרך אחרת לממן את הדירה שעליה אנחנו חולמים, אך

מגדלים
טיפים פיננסים
 4 פרוייקטי בנייה בישראל שחובה להכיר

פרוייקטי בנייה הם אולי ההשקעה הכי טובה שאנשים יכולים לעשות בישראל. עם מצוקת דיור ומחירים שרק הולכים ועולים צריך להיות עם יד על הדופק ולא לפספס הזדמנויות לקחת חלק ולהרוויח