אני בניתי בית בארץ ישראל – כך תבחרו קרקע לבניית בית

אולי בגלל הקורונה ואולי עקב נסיבות אחרות, יותר ויותר אנשים בשנים האחרונות מחליטים לנטוש את האורבניות לטובת מגורים בכפר, ביישובים ומושבים שונים ברחבי הארץ. בין אם הסיבה היא כזאת או אחרת, ריכזנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת על בחירת קרקע לבניית בית פרטי. 

ההחלטה לבנות בית פרטי אמנם יכולה להיות מרגשת להפליא, אבל התהליך הזה עשוי להיות מורכב וכרוך בלא מעט אתגרים. בראש ובראשונה, התהליך מתחיל בבחירת הלוקיישן המושלם מבחינתכם. בין אם בוחרים לבנות בדרום, במרכז או בצפון הארץ, קניית קרקע למגורים צריכה להיות בהתאם לגורמים הבאים:

  1. צרכים: תגדירו מה חשוב לכם יותר, האם קרבה לתחבורה ציבורית או לשירותים רפואיים? בתי ספר? מרכזים מסחריים, או אולי קרבה דווקא לטבע?
  2. אחוז התכסית: אלו הם האחוזים המותרים של בנייה במפלס בודד, מה שמאפשר להבין מה יהיה קנה המידה של בטח הגינה בבית.
  3. התאמות אישיות: האם תרצו בריכה בחצר, אולי מחסן גדול? מה לגבי מתקנים לילדים? כך או כך, כאן נכנסות לתמונה ההתאמות האישיות של אנשים.

 

כיווני המגרש, היטלי פיתוח ועוד דגשים חשובים

בין אם אתם מעוניינים לבנות על מגרש אשר ממוקם בכיוון מזרח, מערב, צפון או דרום, יש לכך השלכות על הבנייה בכמה מובנים. באופן כללי, כיווני דרום מקבלים יותר שמש, מה שעשוי להשליך לטובה על הגינה. אם אתם מעוניינים לטפח גינה יפהפייה עם הזמן, זה בהחלט פקטור שצריך לקחת בחשבון.

בסופו של דבר, יש לזכור כי מעבר לעלויות הבנייה, ישנן עוד לא מעט עלויות אחרות הנלוות לתהליכי הבנייה. למשל, יש לדאוג לשלם היטלי פיתוח, כמו גם דמי הקמה לתאגיד המים, אגרות שונות של בנייה ועוד.

קניית קרקע למגורים

בחירת חברת מכירת הקרקעות הנכונה

אין ספק, לבחירת חברת מכירת הקרקעות הנכונה יש את ההשפעה הכי מהותית, בכל הנוגע לבניית בתים פרטיים. בין אם בוחרים לעבוד עם חברת ווכלר וולף או חברה אחרת, חשוב לקחת בחשבון את המומחיות של החברה באותו אזור בו אתם מחפשים קרקע.

קחו בחשבון את המוניטין הכללי של החברה, כמה זמן היא עוסקת בתחום, אילו סוגי קרקעות היא מוכרת בד"כ וכולי. כך תוכלו לדעת ממי אתם קונים את הקרקע, ומה הטבע של אותה קרקע – המשיכו לקרוא.

 

בדקו את הקרקע עצמה – מה טבעה?

לא צריך להיות גאון הדור כדי להבין שקרקעות מסוימות עשויות להיות יותר בעייתיות לבנייה של אלמנטים שונים. למשל, בנייה של בריכה או מרתף על קרקע מסולעת תהיה קשה עד בלתי אפשרית, וכמובן, יקרה יותר.

בהקשר של המחיר, בעוד שהעלויות הנוספות לבנייה יכולות להגיע גם ל-100,000 ₪ ויותר, אלו הם פרמטרים שחשוב לקחת בחשבון מראש. באופן טבעי, ככל שהקרקע בעייתית יותר, כך עלויות בניית וטיפוח הגינה יהיו יותר גבוהות.

קניית קרקע למגורים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ארנק מלא לקניות
טיפים פיננסים
האם כדאי פיננסית לקנות גריל גז?

הרבה אנשים שואפים להציב גריל גז בחצר הבית שלהם, על מנת להעניק לאורחים שלהם וגם למשפחה שלהם, כמובן, חווית אכילה של בשר וירקות איכותיים במיוחד, שנצלים במגוון שיטות מיוחדות. היות