אלה השאלות שחשוב לשאול לפני לקיחת הלוואה חוץ בנקאית

כמעט כל משפחה נאלצת לקחת הלוואה בשלב כלשהו של החיים – לצורך קניית רכב, תשלום לטיפול רפואי דחוף או מימון מסיבת בת מצווה לילדה. לכן, מומלץ לערוך השוואה בין הגופים המלווים השונים, ולמצוא את ההלוואה המתאימה ביותר לצרכים וליכולת ההחזר.

 

מיהם הגופים המלווים?

בישראל ישנם עשרות גופים פיננסים שעוסקים בהלוואות. החלוקה המרכזית ביותר ביניהם היא בנקאיים וחוץ בנקאיים:

הלוואה חוץ בנקאית

  • גופים בנקאיים

הגופים המלווים הנפוצים ביותר בישראל הם הבנקים. כאשר לוקחים הלוואה מהבנק שלכם, תנאי ההחזר נקבעים לפי ההיכרות של הבנק איתכם. כלומר, במידה וחשבון הבנק שלכם תקין, ללא עיקולים – כנראה שתקבלו תנאי החזר נוחים יחסית.

 

  • גופים חוץ בנקאיים

חברות האשראי – ניתן לקבל הלוואה מחברות האשראי השונות. הלוואה זו מאופיינת במהירות ובחוסר בירוקרטיה. ניתן לקבל אישור להלוואה מחברת האשראי באמצעות שיחת טלפון קצרה או אפילו התכתבות מהירה בצ'ט עם נציג החברה.

חברות הביטוח וקרנות פנסיה – הלוואה מחברת הביטוח שלכם, או מקרן הפנסיה שבה אתם מנהלים את הקרן שלכם, עשויה להיות הלוואה משתלמת במיוחד – בשל הריבית הנמוכה שלה. הסיבה לריביות הנמוכות שחברות הפנסיה גובות עבור ההלוואות היא העובדה שיש להן ערבויות – הכספים הצבורים בקרנות הפנסיה שלנו.

 

איך בוחרים את סוג ההלוואה?

יש מספר סוגי הלוואות, כל אחת מהן מאופיינת בתנאי החזר שונים ולכן מתאימה ללווים שונים. על מנת להבין מהי ההלוואה המתאימה לכם ביותר, יש לשאול את עצמכם מספר שאלות:

 

  • מהי יכולת ההחזר?

חשוב לזכור, ככל שתקופת ההלוואה ארוכה יותר – כך הסכום הכולל של ההחזר גדול יותר. לכן, אם יכולת ההחזר שלכם מוגבלת – מומלץ לפרוש את הלוואה לתקופה קצרה.

הלוואה חוץ בנקאית

  • מתי תעדיפו להחזיר את מרבית ההלוואה?

ישנם לווים שיעדיפו להחזיר את רוב ההלוואה כבר בתחילת התקופה, ואילו יש שיוכלו לעמוד בהחזרים הכבדים רק בסופה. לכן, הראשונים יבחרו בהלוואה מסוג קרן שווה, ואילו האחרונים, בהלוואת בלון.

 

  • תקופת ההחזר

האם אתם מעוניינים בהלוואה ארוכת טווח? אם כן, הלוואה מסוג שפיצר עשויה להתאים לכם במיוחד. אם לא, ניתן למצוא הלוואות קצרות טווח, כמו למשל הלוואת בלון או הלוואת גרייס.

 

תנאי ההלוואה

בכל חוזה הלוואה מופיעים מספר תנאים מרכזיים: סוג ההלוואה, הריבית, מועדי ההחזר, תנאי פירעון מוקדם וקנסות במקרה של פיגור. תנאים אלה מהווים את ההבדלים בין ההלוואות השונות, ולכן על ידי השוואה פשוטה, תוכלו למצוא את ההלוואה המתאימה ביותר לצרכים שלכם. מומלץ להיעזר בחברה פיננסית, למשל loan4me, אשר תסייע לכם לקבל את ההלוואה המשתלמת ביותר.

 

לסיכום

הלוואה היא דרך נפוצה למימון עסקאות רבות בחיים – לכן, יש ללמוד על סוגי ההלוואות הקיימות, לערוך השוואה בין הגופים המלווים, לקרוא את האותיות הקטנות – ולבחור בהלוואה המתאימה ביותר.

הלוואה חוץ בנקאית

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מתי נצטרך לעשות ביטוח בית משותף?
ביטוחים
מתי נצטרך לעשות ביטוח בית משותף?

אם בעבר הסתפקנו בביטוח דירה בסיסי בלבד, הרי שהיום אנחנו יודעים שזה לא מספיק – ובמידה ואנו מתגוררים בבניין מרובה דירות, מוטב יהיה שנרכוש גם פוליסת ביטוח בית משותף, שתכסה

חימום תת - רצפתי
כללי
4 יתרונות החימום תת רצפתי לבית

אנשים נוהגים להתלוצץ על כך שאין חורף אמיתי במדינת ישראל, וזה עובר להם כשמגיעים החודשים ינואר ופברואר והם יושבים דבוקים לרדיאטור ישן ומתכסים בשלוש שמיכות שונות. לכן, במקום להגיע לכל

כסף, בית ושעון
השקעות
איך להשקיע בקרקע בצורה נכונה ואחראית

ישנם סוגים רבים של השקעות. אחת ההשקעות שנחשבות למשתלמות ביותר היא השקעה בקרקע. אולם, אנשים רבים לא מבינים בהשקעה בקרקעות, ולכן מפספסים מתחת לאפם את העסקאות המשתלמות ביות. אנחנו פה

נדל"ן
נדל"ן
הכירו את מתחם האלף בראשון לציון!

גם אתם שואלים את עצמכם מהו מתחם האלף? אתם לא לבד. מתחם האלף בראשון לציון הוא אחד מהפרויקטים הגדולים והמדוברים ביותר בקרב העוסקים בנדל"ן בארץ בשנים האחרונות. מתחם האלף, שהקמתו