איך לחשב הלוואה לאורך שנים?

החלטתם לקחת הלוואה של אלפי שקלים דרך גוף פיננסי כדוגמת בנק, יש לכם 3 שנים להחזיר את ההלוואה. כמה כסף תחזירו בכל חודש ואיך מחשבים את התוספת על הריבית?

 

הלוואה

כיום בעולם המודרני כמעט כל דבר עולה כסף, כך שאנחנו עובדים, מרוויחים כסף ואז מוציאים אותו על קניות ורכישות. דרך נוספת להרוויח כסף היא בעצם לא להרוויח אותו, אלא להלוות אותו. ישנם גופים רבים אשר מציעים לאנשים ללוות מהם סכום כסף גדול, לקבל אותו באופן מידי ולהחזיר בחלקים סכום קבוע כל חודש. כמה צריך להחזיר בכל חודש? כמה זמן ייקח להחזיר הכל ואפילו כמה ריבית תצבור ההלוואה ניתן לחשב בפשטות בעזרת מחשבון הלוואה.

 

מחשבון הלוואה

כאשר לוקחים הלוואה חותמים על חוזה אשר מסדיר כמה כסף יוחזר כל חודש ומה תוקף ההלוואה, כלומר עד מתי יש להחזיר הכל. בעיקרון נשמע פשוט, אך בפועל מתווספים חישובים נוספים שאינם פשוטים לחישוב כמו ריבית ותוספות כך שכמעט בלתי אפשרי לחשב זאת ללא מחשבון מתאים.

 

תהליך החישוב

על מנת לחשב את ההלוואה ישנם כמה פרמטרים. קודם כל, סכום ההלוואה. בעיקרון, בעולם ללא ריביות ושינויי מדדים היינו לוקחים את סכום ההלוואה, מחלקים בגובה ההחזר החודשי ומקבלים כמה חודשים יקח להחזיר את ההלוואה, או הפוך – לקיחת גובה ההלוואה וחלוקתו בכמות חודשי ההלוואה, חישוב זה ייתן לנו את התשלום החודשי שיש לשלם כדי להצליח להחזיר את ההלוואה עד התאריך שנתן המלווה.

 

ריבית

כאשר לוקחים הלוואה מבנק או מרוב גופי ההלוואות מתווספת על ההלוואה ריבית. ערך זה הוא באחוזים ומגדיר ללווה כמה כסף הוא צריך להוסיף על ההלוואה שלו כאשר מחזירה. לדוגמא, אם אדם לווה 1,000 שקלים מהבנק בריבית של 2% כמות הכסף שיחזיר לבנק היא הכמות שלווה – 1,000 שקלים, ועוד תוספת של 2% שהם 20 שקלים, כלומר בפועל יחזיר לבנק 1,200 שקלים בתום תקופת ההלוואה.

 

ריבית צמודה למדד

הרבה מהבנקים והגופים הפיננסיים מציעים ללווים ריבית צמודה למדד, המשמעות של ריבית זו בהלוואה היא שגובה הריבית אינו קבוע ומשתנה בעקבות שינויים במדד, במידה וערכו של המדד יעלה הריבית על ההלוואה תעלה גם כן ובהתאם הסכום אותו הלווה צריך להחזיר. ישנם גופים פיננסיים או מסלולי הלוואות אשר מציעים ריבית קבועה ולא צמודה, כך שמראש תדעו מה האחוז אותו עליכם להוסיף להלוואה שלקחתם.

 

לאחר לקיחת הלוואה תתחילו להחזיר כל חודש סכום קבוע בהתאם לתוקף ההלוואה שלכם, תוך התחשבות בריבית אשר מאפיינת את ההלוואה שלכם. על מנת לחשב את ההלוואה יש לקחת בחשבון את תוקף וגובה ההלוואה, אחוז הריבית ובאם היא צמודה למדד או קבועה. כל זאת כדי לחשב בעזרת מחשבון הלוואה אשר מכניסים אליו את הנתונים והוא מחזיר את הערך החודשי שיש לשלם כדי לעמוד בהסכם.

 

הלוואה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
שקע חשמל
השבחת נכסים
האם טיפול בחשמל הבית יעלה את ערך הנכס

אתם חושבים לנסות למכור את הבית שלכם בקרוב אך לא לגמרי בטוחים איך לעשות את זה? רוצים לנסות לעשות הכול כדי להעלות את ערך הנכס? אם כך, הגיע הזמן שתדעו:

עסקים
מה עדיף להיות עוסק מורשה או עוסק פטור

פתיחת עסק עצמאי מחייבת בפתיחת תיק במס הכנסה ובביטוח הלאומי כעובד עצמאי. ההבדל הוא אם נרשמים כעוסק פטור או כעוסק מורשה. המאמר יציג את ההבדלים בין שני המצבים ומה עדיף

לחיצת יד
השקעות
דירה באשדוד – למה זו השקעה מצוינת לצעירים  

אין ספק שבארץ תחום ההשקעה הבטוח והפופולרי ביותר הינו השקעה בנדל"ן. עם אוכלוסיה שגדלה וביקוש אדיר לנכסי מגורים, קשה מאוד לטעות עם השקעה כזאת. אם כי צריך להחליט נכון, איפה