איך להביא את העסק שלכם למקום ראשון בתחומו

בישראל יש מאות אלפי עסקים רשומים,

אבל המספרים הלא מעודדים מראים שרק כמה עשרות אחוזים מאלו שנפתחים בכל שנה יצליחו לשרוד.

בכל שבוע בישראל נסגרים 850 עסקים.

רוב בעלי העסקים שנסגרים הם אנשים מוכשרים וחכמים בעלי עסק פוטנציאלי אך ללא מטרות ברורות.

כאנשים שאפתנים, בוודאי שלא תרצו לסגור את העסק אלא להפוך אותו למקום הראשון המוביל בתחומו.

 

איך עושים זאת?

  • להפוך את התשוקה לקריירה עסקית – מה שבאמת גורם לעסק שלנו לפרוח זה כמה תשוקה יש לנו להפוך אותו לקריירה ולמעשה להביא פתרונות חדשים העונים על בעיות. התשוקה אליו רק תגרום לנו לרצות לפתור את הבעיות ביעילות.
  • הבנת עקרונות ברורים ומוגדרים להצלחה – לעולם העסקים יש חוקים משלו. אנשי עסקים מוצלחים משתמשים בחוקים האוניברסאליים של החיים, כדי ללמוד איך להצליח בעולם העסקים וכדי להבין את הדרכים, בהן עקרונות הסיבה והתוצאה פועלים. למד את כללי המשחק בעולם העסקים, מודיעין עסקי מצוין לעשות זאת וכדי לפרוץ קדימה בגדול!
  • להגדיר מטרות ויעדים ברורים ושאפתניים – החזון העסקי שלך צריך לכלול מטרות ויעדים מוגדרים וברורים מראש. מעבר להיותו ממוקד, ברור ותחום בזמנים, החזון צריך להיות גדול, מלהיב ושאפתני – חזון שיניע אותך ואת העסק שלך קדימה.
  • לסמוך על האינטואיציה – פיתוח החשיבה האינטואיטיבית במקביל לחשיבה הרציונאלית והשכלתנית, יאפשר להתמודד בהצלחה מרובה, הזדמנויות והפתעות בשוק התחרותי, בו פועל העסק שלך.
  • לא לפחד משינוי – פחד משינוי או פחד מכישלון מהווים גורם מעכב עיקרי לצמיחה ולהתפתחות.
    מרבית האנשים משתמשים בתירוצים שונים ("אני צעיר מידי", "אין לי כסף כרגע") עשה שינויים כלכלים וארגוניים בעסק שלך כפי שנדרש אחרי הערכת מצב ואל תחשוש משינוי.
  • להבחין בין הישגיות לתחרותיות – בעוד שישנם אנשים הנוטים להשוות את עצמם לאחרים, יש גם אנשים המונעים על ידי הישגיות, העצמה וצמיחה אישית, ללא קשר לסביבתם החיצונית.
    מוטיבציה גבוהה, יוזמה, חשיבה יצירתית ודמיון מפותח, הם שיניעו אותך להישגים משביעי רצון.
  • לבחור בקפידה את הסביבה האנושית – הסביבה האנושית שמקיפה אותך משפיעה באופן ניכר על הצלחת העסק. בחירת שותפים עסקיים, עובדים וספקים אשר מתאימים לך, בתחומים הרלוונטיים זה מאוד קריטי להגיע להישגים מרשימים.
  • להפוך כל בעיה להזדמנות – הדרך להצלחה עסקית רצופה באתגרים, עליות וירידות. החוכמה היא להסתכל על חצי הכוס המלאה ולהפוך את המשבר להזדמנות שיווקית או הזדמנות עסקית (כמו למשל אנשים שהצליחו לנצל לטובה את תקופת הקורונה) השתמש באתגר כהזדמנות לחשיבה מחודשת, ביקורתית ויצירתית כדי למנף את העסק שלך.

 

לסיכום

בכדי להביא את העסק שלך להיות מקום ראשון בתחומו נדרש קודם כל לסמוך על עצמך ועל האנשים סביבך.

רצוי להעריך כל פרק זמן את המצב העסק בתפוקה, ברווח, בעובדים, במטרות וחזון העסק.

לראות בכל בעיה בהזדמנות חדשה להצלחה, לא לפחד משינויים ולראות בכך מקפצה חדשה לעסק שלך.

 

מדליה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מתנות לחנוכת בית
מתנות
5 רעיונות מגניבים למתנות לחנוכת בית

מתנות חנוכת בית הן דרך נפלאה לברך מישהו על ביתו החדש ולגרום לו להרגיש רצוי. בעוד שמתנות חנוכת בית מסורתיות כמו נרות או כלי מטבח תמיד זוכות להערכה, לפעמים אתה