איך לבנות תוכנית עסקית נכונה שתצליח לשנים קדימה

הקמת עסק, הוא תהליך מסובך, אשר דורש תכנון רב, ויכולת ראייה לטווח ארוך. כמובן, אין אפשרות לנבא את העתיד, או לכלל בתוך תוכנית, את כל הבלת"מים האפשריים. עם זאת, ניתן לבנות תוכניות, עליהן תהיה מושתת שיטת העבודה שלכם. תוכנית זו, נקראת תוכנית עסקית, ובנייתה, הוא שלב קריטי והכרחי, בכל הקמת עסק, או חברה. כאמור, תוכנית זו, צריכה לכלול משאבים ותוכניות, לשנים קדימה, על מנת להבטיח ביטחון, ומצב יציב לאורך זמן. אבל, איך בונים תוכנית כזו? ממש בקלות.

 

מהי תוכנית עסקית ומה היא כוללת

תוכנית עסקית, הינה תוכנית אשר כוללת בתוכה, תכנונים אשר נוגעים בכל תחומי העסק. לרוב, כל תוכנית תתחיל, בהיבטים כלכליים, כמו הוצאות, הכנסות, וכן, גם מקורות מימון. תוכנית פיננסית, מושתת על מספרים מדויקים. זאת מכיוון, כאשר ישנו דיוק, קיים ביטחון גדול יותר, ומצב החברה לטווח הארוך יהיה יציב, ומבוסס יותר. יתכנו מצבים, בהן התוכנית העסקית, תכלול יותר מניתוח פיננסי פשוט. מצבים אלו, יאלצו אתכם, לכלול גם ניתוח מתחרים, תוכנית שיווק, וכן, גם נגיעה בתחום המשאבים, וכוח האדם. כאשר מגיעים למצבים אלו, ניתן להיעזר גם בתהליך, ליווי עסקי לחברה.

 

 למה אני צריך תוכנית עסקית

תוכנית עסקית, מאפשרת סקירה מעמיקה, על עתיד העסק. סקירה זו, כוללת בתוכה את המצב העתידי בשוק, בשלל תחומים, כמו שיווק, צפי מכירות, רכישת נכסים, והתפתחות הטכנולוגיה. כמו כן, התוכנית העסקית, תיתן לכם תחזית כלכלית, ואפשרות ניהול פיננסי, בצורה נכונה. ניתוח מסוג זה, מאפשר לעסקים חדשים, פנייה לגופי מימון שונים, גיוסי כספים, ותרומות. בנוסף, תוכנית זו, תעזור לכם לוודא, כי פתיחת עסק הינה נכונה למצבכם, ואתם מבצעים את הפעולה הזו, בזמן המתאים.

 

איך לעשות זאת

לרוב, על מנת לכתוב תוכנית עסקית, עליכם יהיה, לעבוד בשיתוף פעולה, עם יועץ עסקי. למרות, שניתן לחשוב, כי יועץ עסקי, עוסק רק, בהצלת עסקים מקריסה, תופתעו לגלות אחרת. תפקידו של יועץ עסקי, כולל, עזרה בפתיחת עסקים חדשים. דבר זה, כולל גם, לווי בכל הנוגע, להתארגנות פיננסית, גיוס כספים, וכן גם כתיבת תוכנית עסקית. כחלק מתפקידו, היועץ העסקי יבנה לכם תוכנית עסקית, תוך התחשבות, במצב הכלכלי שלכם, השאיפות שלכם, הערכת פוטנציאל העסק, וכן, גם תמונת המצב הכוללת בשוק.

 

התהליך עם יועץ עסקי

תהליך הכתיבה, יכלול בתוכו, תחקיר מעמיק, של היועץ העסקי, על מצב השוק. על מנת, לתת לכם פרגנוזה מדויקת, יצטרך היועץ, לבדוק את המצב הכלכלי, בשוק ובסביבה. לאחר מכן, תמסרו לו את כל המידע, אודות השאיפות והרצונות שלכם, ויחד עם שקלול המשאבים שלכם, תבנו יחד תוכנית עסקית, למספר שנים קדימה.

עסקים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
דולרים
עסקים
האם צריך הון עצמי כדי לפתוח עסק?

לאנשים רבים יש את החלום להקים עסק פרטי, אך לא לכולם יש את ההון העצמי או הגב הכלכלי הדרושים לכך. האם זה אומר שללא הון עצמי אי אפשר להקים עסק?

חישוב חשבונית
טיפים פיננסים
ניהול תקציב משפחתי – איך תעשו את זה נכון.

אתם לא לבד. ישנן משפחות רבות בארץ אשר אינן מתנהלות כלכלית בצורה נכונה. התנהלות לא תקנית של כספים יכולה להוביל משפחה שלמה לתהומות ולמקומות לא נעימים בכלל לדוגמא. לחץ נפשי

דלת וחלון
משכנתאות
איך לוקחים משכנתא בימינו

לקחת משכנתא זה אומר, לפני הכול, להתחייב לתשלומים קבועים בחודש לאורך שנים רבות. אומנם זה נכון שעבור רבים מאיתנו אין כל דרך אחרת לממן את הדירה שעליה אנחנו חולמים, אך