איך בוחרים יועץ משכנתאות?

לפני עשרים שנה אף אחד לא חשב להיעזר בשירות יועץ משכנתא וגם ספק אם היה מקצוע כזה בשוק… כידוע, מחירי הדיור לא הפסיקו לעלות בשנים האחרונות וכך אם בעבר יכלו לרכוש דירה מבלי ליטול משכנתא, הרי שהיום הדבר הופך לנדיר יותר ויותר. רכישת דירה היא עסקה יקרה ואפילו העסקה היקרה ביותר בחיים, כך שחשוב לתת לה את תשומת הלב הראויה. כאן ריכזנו עבורכם מידע שיסייע לכם לבחור יועץ משכנתא מומלץ.

 

למה צריך ייעוץ משכנתא?

המשכנתא היא ההלוואה היקרה ביותר בחיי הלווה הממוצע. כמה אנחנו מבררים לפני שאנחנו רוכשים רכב, מקרר, או כל דבר יקר אחר. ומה קורה כאשר אנחנו מתחייבים על הלוואה יקרה שתלווה אותנו בעשרות השנים הבאות? האם אז לכספינו יורד הערך? התשובה היא לא. כדי שלקיחת משכנתא תהיה משתלמת עבורינו, חשוב להיעזר ולפנות אל יועץ משכנתאות מומלץ.

אולי לא חשבתם על זה, אבל הבנק הוא לא גמ"ח כספים וגם לא עמותה ללא מטרת רווח… מדובר בעסק לכל דבר. מטרת הבנק היא להרוויח כמה שיותר. רווחי הבנק מבוססים על מכירת כסף תמורת… כסף. כדי להגדיל את מחזור המכירות שלו, הוא יפעל בדרכים שיווקיות ידועות יותר או פחות. זה יכול להיות פרסום הלוואה בתנאים נוחים, פריסת תשלומים נוחה ועוד. כחלק ממערך השיווק, הבנק מעמיד לרשות לקוחותיו פקידי משכנתאות שמציגים את עצמם כיועצי משכנתאות מטעם הבנק. הם אומנם נועדו להגיש סיוע ללקוחות המעוניינים ליטול משכנתא, אך המטרה שלהם היא להגדיל את רווחי הבנק.

איך זה עובד? על כל ריבית יקרה שפקיד המשכנתאות מצליח "למכור" ללקוח, הוא מתוגמל מהבנק. כך שקיים ניגוד אינטרסים בין האינטרסים של הלווה במעוניין לקבל משכנתא כמה שיותר משתלמת, לעומת פקיד הבנק שמעוניין להרוויח כמה שיותר. בדיוק לכן נכנסו לתמונה יועצי המשכנתאות הפרטיים. הם אמנם לא חינמיים כמו יועצי המשכנתאות מטעם הבנק, אך הם מגיעים מאותם אינטרסים של הלווה. אין ניגוד אינטרסים והלווה הוא זה שמרוויח.

 

איך בוחרים יועץ משכנתאות מומלץ?

אתם רוצים שתהליך לקיחת המשכנתא שלכם יהיה רגוע ויתנהל באופן הטוב ביותר ולכן גם חשוב לכם לפנות דווקא אל מומחים. אז מה חשוב לבדוק?

  1. מקצועיות – וודאו שיועץ המשכנתאות רכש את הידע המקצועי שלו במקום לימודים מסודר ויש לו את הידע המקצועי הנדרש לתיק המשכנתא שלכם.
  2. ניסיון בתחום – פנו דווקא ליועץ משכנתאות בעל רזומה בתחום.
  3. עבר בנקאי – העדיפו יועץ שעבד בעבר בבנק וכך הוא מכיר את הבנקים גם מהצד השני שלהם.
  4. המלצות – שאלו חברים על יועץ משכנתאות מומלץ.
  5. חיבור אישי – אל תזלזלו באינטואיציה האישית שלכם וחפשו את ה"קליק" המקשר.
  6. קשרים ענפים – מומלץ לפנות ליועץ בעל קשרים ענפים עם הגרומים הרלוונטיים כדי שהוא יוכל להזיז דברים מהר יותר.

בהצלחה!

מחשבון ובית

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
לדעת ייעוץ משכנתא ראשית
כללי
דברים שכדאי לדעת על שירותי ייעוץ משכנתא

ההבנה שלא תוכלו לקנות דירה בלי שאתם לוקחים משכנתא מהבנק הכתה בכם? ברור לכם שלמרות העבודה הקשה גם אתם, כמו רבים מהישראלים האחרים, בסופו של דבר תזדקקו לסיוע של הבנק?

חינוך פיננסי - כך תלמדו להתנהל עם כסף
טיפים פיננסים
חינוך פיננסי – כך תלמדו להתנהל עם כסף

בעולם שבו החלטות פיננסיות ממלאות תפקיד מכריע בחיינו, ישנה חשיבות גבוהה להיות בעל ידע ומיומנויות לנהל כסף ביעילות. חינוך פיננסי מסמיך אנשים לקבל החלטות מושכלות, לתכנן את העתיד ולהשיג יציבות

סיוע כלכלי
פיננסים
אתם זקוקים לסיוע פיננסי? הכירו את ניו קרדיט!

היום, יותר מתמיד, אנחנו זקוקים לכתף תומכת וליווי צמוד במגוון תחומים. אחד הבולטים שבהם הוא תחום הפיננסים, שלעתים עלול לטלטל את עולמינו. בזמנים כאלה כדאי להסתייע בגוף חיצוני ואובייקטיבי, ידאג

תביעת רשלנות רפואית
עריכת דין
תביעת רשלנות רפואית – כמה זמן זה לוקח?

כל פנייה לקבלת טיפול רפואי כרוכה בסיכון מסוים ויחד עם זאת, כולנו מצפים לקבל טיפול ראוי, בין אם בשלב האבחון ובין אם במהלך הטיפול עצמו. במידה ובמהלך הטיפול נגרמו לנו